صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمران:

بازگشت خط تولید به سمت اتوبوس زمان بر است/ اعلام ظرفیت تولید کارخانجات تا پایان سال

رئیس شورای شهر تهران از برگزاری یک جلسه در مجلس درخصوص حمل و نقل تهران خبر داد و گفت: چون در سالهای اخیر شرکت‌های داخلی تولید خود را بر بخش‌های دیگر متمرکز کرده‌اند، بازگشت خط تولید به سمت اتوبوس زمان بر است.
کد خبر : 809880

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه نود و هشتمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه حمل و نقل عمومی ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل داده شد و ۵۵۰ دستگاه نیز قرار بود بازسازی و تحویل داده شود که انجام شد.

وی گفت: این ۲۰۰ دستگاه با ۸۰ درصد سرمایه وزارت کشور و ۲۰ درصد سرمایه شهرداری خریداری شده و امروز جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص حمل و نقل تهران برگزار می‌شود.

چمران ادامه داد: در این جلسه بررسی خواهد شد کارخانجات تا پایان سال چه تعداد دستگاه اتوبوس تحویل می‌دهند و وزارت کشور نزدیک به ۱۰ سال است که اتوبوس خریداری نکرده و تحویل نداده و شهرداری‌ها نیز خرید نداشتند.

وی بیان کرد: شرکت‌ها تولید خود را بر بخش‌های دیگر متمرکز کرده‌اند و بازگشت خط تولید به سمت اتوبوس زمان بر است، اما تلاش بر این است که تولید سریعتر انجام شود و وزارت کشور قرارداد دو هزار دستگاه را با یکی از کارخانجات منعقد کرده است.

چمران گفت: قرار شده هر یک از کارخانجات امروز میزان ظرفیت تولید خود تا پایان سال را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه واگن به این زودی وارد نمی‌شود، افزود: خرید واگن از چین و دیگر اقدامات یک سال و نیم طول می‌کشد، بنابراین باید توان خود را برای خرید اتوبوس به کار بگیریم و بتوانیم تعداد اتوبوس‌های پایتخت را به ۶ هزار دستگاه اتوبوس برسانیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: مهدی چمران
ارسال نظر