صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وحید نفر در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

«کوران» را به جشنواره می‌آورم/هرچه جلوتر می‌رویم معیشت هنرمندان سخت‌تر می‌شود

وحید نفر از آماده‌سازی نمایش «کوران» برای حضور در جشنواره عروسکی تهران-مبارک خبر داد.
کد خبر : 806971

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، وحید نفر کارشناس ارشد کارگردانی تئاتر است و تاکنون در کارهای متعددی از جمله سریال «نجوا»، سریال «گلشیفته»، سریال «معمای شاه»، فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» وهمچنین فیلم سینمایی «اینجا بدون من» ایفای نقش کرده است.وی همچنین در حوزه صداپیشگی و عروسک گردانی نیز فعالیت دارد. این هنرمند تا پایان شهریورماه‌، هر شب ساعت ۱۹:۴۵ در پردیس تئاتر شهرزاد، با نمایش «خانه خراب» میزبان مخاطبان خواهد بود.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری آنا عنوان کرد: «در حال حاضر مشغول تمرینات نمایش «کوران» برای حضور در جشنواره عروسکی تهران-مبارک هستیم.»

وحید نفر درباره متن این اثر که خود آن را نوشته افزود:‌ «متن این کار بازنویسی نمایش «کوران» از موریس مترلینگ است که به نسخه‌ای جدیدتر در این‌باره رسیده‌ایم.»

این بازیگر تئاتر هچنین از حضور عروسک‌گردان‌های حرفه‌ای تئاتر و تلویزیون در این کار خبر داد و درباره داستان نمایش نیز بیان کرد: «عده‌ای نابینا به راهنمایی کشیشی وارد یک جنگل می‌شوند. کشیش برای تامین آب و غذا این افراد نابینا را ترک می‌کند و دیگر باز نمی‌گردد. با این اتفاق این نابیناها مدت زمان زیادی را در جنگل می‌گذرانند و درباره مسئله مرگ و زندگی و همین‌طور امید به آینده با هم گفت‌و‌گو کرده و به چالش می‌خورند.»

او درباره تمرینات تئاتر دیگری نیز افزود: «این روزها همچنین مشغول تمرین در نمایشی به کارگردانی کاوه مهدوی هستم. این کار بر اساس نمایشنامه‌ای از آثار داریو فو به نام «مرگ تصادفی یک آنارشیست» نوشته شده و منتظر نتایج بازبینی هستیم تا برای اجرا در تئاترشهر آماده شویم.»

این بازیگر سینما همچنین درباره پیشنهادهای بازی در کارهای تصویری نیز گفت: «به دلیل مشغله کاری زیاد و همین‌طور به این دلیل که بیشتر پیشنهادهای تصویری به من در خارج از تهران فیلمبرداری می‌شد، این پیشنهادها را رد کرده و فعلا در هیچ کاری در زمینه تصویر فعالیت ندارم.»

او در پایان این گفت‌وگو به وضعیت فعلی تئاتر اشاره کرده و افزود: «امیدوارم شرایط معیشت هنری و فعالیت‌های اجتماعی بهتر شود و بتوان راحت‌تر نمایش کار کرد. در حال حاضر شرایط برای هنرمندان بسیار سخت است. امیدوارم تسهیلات ویژه‌ای برای هنرمندان در نظر گرفته شود، زیرا هر چه جلوتر می‌رویم معیشت و کار هنری سخت و سخت‌تر می‌شود.»

انتهای پیام/4104/

 

انتهای پیام/

ارسال نظر