صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۲ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

فیلم‌های «خیانت» و «ویلای آمالیا» در موزه هنرهای معاصر تهران

فیلم‌های «خیانت» و «ویلای آمالیا» در آخرین روز از هفته فیلم فرانسه در روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ ماه در دو سانس 3 و 5 بعدازظهر همراه با جلسه نقد و بررسی فیلم‌ها با حضور ژان‌میشل فرودون در سالن موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 79704

به گزارش گروه فرهنگی آنا، به‌نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در آخرین روز از هفته فیلم فرانسه درروز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه درساعت 15 فیلم «خیانت» به کارگردانی فیلیپ فاکون محصول سال 2005 به مدت 80 دقیقه و در ساعت 17 فیلم «ویلای آمالیا» به کارگردانی بنوآژاکو محصول سال 2007 به مدت 102 دقیقه به نمایش در می آید. همچنین بعد از نمایش فیلم جلسه نقد و بررسی با حضور ژان میشل فرودون در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می شود.


«خیانت» به هیچ عنوان فیلمی مینیمالیست و یا زاهدانه نیست. فیلمی مملو از احساسات، کالبد و ایماژ است. این فیلم، نیروی خود را از محیط اطرافش می‌گیرد، درست همانند هنرهای رزمی که از وقایع اطراف خود تغذیه می­کنند؛ از آن‌چه که در کوچه و پس­کوچه­های روستاهای محصور و به ظاهر تحت کنترل، در حرکت است؛ از آن‌چه در سر جوان‌هایی که برای مواجهه با انتخاب‌های تراژیک و مسئولیت‌های بزرگ هنوز خیلی جوان هستند، می­گذرد. و همچنین از آن‌چه که در حافظه‌ی تاریخی می­‌گذرد؛ اتفاقات مربوط به نیم قرن پیش و حال حاضر در ارتباط با بحران‌های هویتی و مسأله‌ی تعلق خاطر که در هر زمان و به‌خصوص اکنون، همچنان مطرح و پررنگ هستند.


اگر چه روایت جاری و تمامِ عناصرِ دراماتیک فیلم ویلای آمالیا، به خوبی از رمان پاسکال کوئینارد اقتباس شده اما به کارگیری آن‌ها در فیلم، همراه با ایجاد افق‌هایی جدید، و نه به نیّت تبعیت تمام و کمال از رمان بوده. در ادامه، این افق‌ها بینِ آسمان و آب به یکدیگر پیوند می­خورند. ویلای آمالیای بنوآ ژاکو، اقتباس خوبی از ویلا آمالیای پاسکال کوئینارد است، ولی با ابزار خاص خودش، سینما.


علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه هفته فیلم‌ فرانسه به صورت آزاد و رایگان به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر