صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵

ربات‌ها، همکاران جدید اداره پست آلمان

به گفته مدیر پستخانه «دویچه» آلمان، این مرکز مشغول آزمایش ربات‌هایی است که بتوانند به عنوان کارگر پست با نیروهای انسانی همکاری کنند تا از این طریق روند تحویل بسته‌های پستی تسریع شود.
کد خبر : 76244

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، خبرها حاکی از آن است که با توجه به رشد روزافزون خرید کالاهای اینترنتی و آنلاین از سایت‌هایی نظیر آمازون و زالاندو، حجم ارسال بسته‌های پستی در آلمان هر روز بیشتر می‌شود و همین امر، کار مأموران و کارگران پست را دشوار کرده است.


با ظهور فناوری گوشی‌های هوشمند و ایمیل، حجم مرسولات نامه‌ای بسیار کاهش یافته ولی حجم بالای بسته‌های پستی جایگزین آن شده است. مدیران پست آلمان بر این باورند که در یک بازه زمانی 3 تا 5 ساله، می‌توانند ربات‌هایی را تولید کنند که بتوانند در ارسال بسته‌های پستی به کارگران پست آلمان کمک کنند.


محققان آلمانی این ربات‌ها را به شکلی ساخته‌اند که گویی میزی را روی چرخ قرار داده‌اند تا از این طریق، کالای پستی بتواند به آسانی روی آن قرار گیرد و حتی ربات بتواند مرسوله‌های سنگین را نیز جابه‌جا کنند.


پستخانه دویچه آلمان در نظر دارد این ربات‌ها را در بخش بارگیری نیز آزمایش کند. همچنین از این ربات‌ها به عنوان وانت‌های همراه استفاده خواهد شد که بسته‌ها را از مشتری‌ها تحویل می‌گیرند. کاربرد دیگر آنها این است در قالب قفسه‌های متحرک در فروشگاه‌های بزرگ استفاده شوند. در چین هم طبق برنامه‌ریزی‌ها پهپادهایی در حال آزمایش‌اند که قرار است از آنها در ایستگاه‌های باربری و نظارت بر کالاها استفاده شود.


به گفته مدیر پستخانه دویچه، حدود 80 درصد این فرآیند در مناطق لوجستیک هنوز به صورت دستی انجام می‌شود. زنجیره رساندن بسته پستی به دست مشتری با همکاری انسان و ربات به زودی به شکلی عادی درخواهد آمد و فرآیند ارسال پستی را تسریع می‌بخشد.


مترجم: ندا اظهری










انتهای پیام/

برچسب ها: آمازون
ارسال نظر