صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۹ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
3 خبر/

استقبال دانش‌آموزان از نوروز ۹۵/ تشکیل ستاد اسکان نوروزی در سما واحد رشت

با نزدیک شدن به پایان سال و آغاز عید نوروز، دانش آموزان مدارس سما واحد رشت با اجرای برنامه‌های ویژه به استقبال فصل بهار و عید نوروز رفتند.
کد خبر : 72414

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، از جمله برنامه‌های اجرایی در این ایام، برپایی سفره‌های هفت سین، نمایشگاه سبزینه و تخم مرغ‌های رنگی است که دانش آموزان روزی پر نشاط و شادابی را در کنار یکدیگر رقم می‌زنند.


تشکیل ستاد اسکان نوروزی در سما واحد رشت


معاون سما واحد رشت از آمادگی کامل این مرکز برای پذیرایی و اسکان میهمانان در ایام نوروز خبر داد.


رحمت علی صابری حقایق اظهار کرد: «استقبال و تکریم میهمانان فرهنگی و مسافران یکی از ارزش‌هایی است که ریشه در فرهنگ مهمان نوازی ایرانی‌ها دارد و ما به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری استان گیلان در پذیرش و استقبال از میهمانان همواره باید این مهم را مد نظر داشته باشیم که در این راستا گام برداریم.»


وی از مدیران و عوامل اجرایی ستاد اسکان سما واحد رشت خواست برای خدمات رسانی بهتر به میهمانان نوروزی به رفع نواقص و کمبود‌ها و رعایت موارد ایمنی و امنیتی در مدارس در تعطیلات نوروزی توجه کنند.


استان گیلان با آثار فراوان باستانی، تاریخی که در اوستا از آن به نام وارنا نام برده می‌شود، مرکز باستانی اقوام مختلفی است که معروف‌ترین آنان دو نوع گیل و دیلم هستندیونانیان این سرزمین را کادوسیان می‌نامند. بعضی از محققان کادوسیان را از بومیهای ایران قبل از آمدن آریایی‌ها به این سرزمین می‌دانند. بنا به گفته دیاکوئوف روسی قریب به سه هزار سال پیش، سرزمین‌های پرجنگل کاسپیان کادوسیان و گیلان (گیل‌ها) در شمال خاک ماد قرار داشته است. گیل‌ها به تدریج با کادوسی‌ها بصورت تیره واحدی درآمدند. گیل‌ها در دوره حکومت ماد‌ها نیز کاملاً مستقل بودند؛ کورش هخامنشی با کمک گیل‌ها دولت ماد را منقرض کرد.


گیلان در قرون اول و دوم هجری پناهگاه علویان و محل امنی برای آنان بوده است. علویان با مردم خوش رفتاری کرده و در سختی‌ها با آنان همدردی می‌کردند.


گیلان در اواخر دوره قاجاریه، ترقی و پیشرفت زیادی کرد و به صورت دروازه اروپا درآمد و در نهضت مشروطه نیز گیلانیان نقش مهمی در به ثمر رساندن انقلاب داشتند.


مردم گیلان همواره مردمی آزاده بوده‌اند. خاور‌شناسان بزرگ گیلان و سرزمین‌های ساحل جنوبی دریای کاسپین را دارای تمدن۳ هزار ساله دانسته و برخی از آنان از وجود تمدنی بزرگ در املش و دیلمان نام می برند.


کسب مقام استانی در رشته شنا


بردیا خیری دانش آموز دبستان پسران سما قهرمان شنای استان گیلان شد.


در این دوره از رقابت‌ها که شناگران رده سنی ده سال شهر‌های مختلف استان گیلان حضور داشتند بردیا خیری دانش آموز پایه چهارم دبستان پسران سما واحد رشت توانست در رشته‌های کرال پشت و کرال سینه با پشت سرگذاشتن رقبای خود مقام نخست استان گیلان را کسب کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: سما رشت
ارسال نظر