صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«بازار عاشقان» در اجرای عمومی با تغییر روی صحنه می‌رود

هادی مرزبان که در سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر فجر نمایش «بازار عاشقان» را روی صحنه برده است، درباره تغییرات ایجاد شده این اثر در اجرای عمومی گفت: «کمی در صحنه تغییرات ایجاد شده است. همچنین قرار است بخشی از نمایش در سالن انتظار تالار و در میان مخاطبان تئاتر انجام شود.»
کد خبر : 69621

هادی مرزبان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «در اجرای عمومی نمایش «بازار عاشقان» نوشته محمد ابراهیمیان آغاز نمایش از جایی دیگر خواهد بود. صحنه‌پردازی نمایش نیز با تغییراتی همراه است اما دگرگونی‌های ایجاد شده شامل گروه بازیگران نخواهد بود.»


وی در ادامه اظهار کرد: «طراحی صحنه این نمایش از همان آغاز نیز برای تالار وحدت انجام شده بود ولی در جشنواره تئاتر فجر برنامه‌ریزی‌ها به سمتی رفت که آن را در تالار اصلی تئاترشهر اجرا کردیم که همین امر باعث شد تا با توجه به شرایط سالن نتوانیم برخی‌ از صحنه ها را به آن شکل که می‌خواستیم و با دکور اجرا کنیم. خوشبختانه اجرای عمومی این نمایش در همان تالار وحدت خواهد بود.»


مرزبان بیان کرد:‌ «بخش اساسی دکور در بازار بود و بخشی از اتفاقات مهم دیگر مربوط به حجره و خانه شمس و مولانا و مدرسه بود. در اجرای عمومی نمایش «بازار عاشقان» دکور را به طور کامل خواهیم داشت.»


وی تصریح کرد: «بخش بازار نمایش در اجرای عمومی در سالن انتظار اجرا می‌شود به طوری‌که مردم همچون بازاریان با نقش‌آفرینان همراه می‌شوند.»


این هنرمند پیشکسوت درباره مدت زمان اجرای نمایش«بازار عاشقان» گفت: «این اثر نمایشی از 7 اسفند ماه هر شب ساعت 19 به مدت یک ساعت و 45 دقیقه اجرا می‌شود. در حال حاضر تمرینات این اثر در طبقه هفتم تالار وحدت انجام می‌شود.»


فرهاد قائمیان، فرزانه کابلی، شهرام عبدلی، ایوب آقاخانی، و ایرج راد از جمله نقش‌آفرینان این اثر نمایشی خواهند بود. همچنین فرزانه کابلی به عنوان طراح حرکات موزون ، مجید میرفخرایی طراح صحنه و جهانسوز فولادی به عنوان مسئول موسیقی این نمایش همکاری دارند.



نمایش «بازار عاشقان» از 7 فروردین تا 15 اردیبهشت ماه هرشب ساعت 19 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/

ارسال نظر