صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

کارشناس صنعت ریلی: راه‌آهن ایران انحصاری است/ صنعت ریلی در اختیار شبه‌دولتی‌ها

یک کارشناس صنعت ریلی با بیان اینکه در 10 سال گذشته در بخش راه‌آهن انجماد قیمتی حاکم بود، گفت: از آنجا که خصوصی‌ها حسابگرانه و با سنجش منافع اقتصادی خود وارد بازار می‌شوند، در سالیان گذشته کم‌تر می‌توان ردپای آنها را در صنعت ریلی مشاهده کرد.
کد خبر : 68522

مجید بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه برای راه‌اندازی یک رام قطار باید حدودا 30 میلیارد تومان هزینه کرد، افزود: به علت ثابت ماندن قیمت‌ها در 10 سال گذشته، خصوصی‌ها وارد این بخش نشده و تنها شبه‌دولتی‌ها ایفای نقش کردند.


وی تصریح کرد: اگر دولت بخواهد حمل‌ونقل ریلی را توسعه دهد باید میزان مشارکت بخش خصوصی را بالا ببرد که این امر نیز نیازمند نگاه‌ دقیق‌تر و جامع‌تر به این صنعت است.


بابایی ادامه داد: بیش از 90 سال است که صنعت ریلی در ایران وجود دارد و حتی سابقه آن به پیش از استخراج نفت باز می‌گردد اما اکنون عقب‌افتاده‌ترین صنعت در کشور محسوب می‌شود.


دبیر سابق انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی بیان کرد: صنعت شکست‌خورده راه‌آهن کشور برای خروج از وضع فعلی نیازمند برنامه و سیاست‌های حمایتی از بخش خصوصی برای مشارکت است.


وی اظهار کرد: خبری از حمل‌ونقل ریلی در برنامه ششم توسعه کشور نیست و این امر نشان می‌دهد ارزیابی دولت از قابلیت این صنعت برای کمک به سایر صنایع و بخش‌ها ضعیف بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر