صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۴

یک کارشناس مسکن: قیمت‌ها متناسب با عرضه و تقاضا نیست/ پیش‌بینی کمبود مسکن در سال‌های آینده

یک کارشناس مسکن درباره کاهش آمار صدور پروانه‌های ساختمانی طی شش ماهه ابتدای امسال گفت: میزان صدور پروانه‌‌های ساختمانی ملاک شناسایی و رصد بازار مسکن در سال‌های آتی است بنابراین با کمبود مسکن مواجه خواهیم بود.
کد خبر : 67853

باقر میلانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه در ایران همواره افزایش صدور پروانه‌های ساختمانی با افزایش قیمت و کاهش آن با افت قیمت مسکن همراه بوده است، افزود: به علت اینکه نبود برنامه جامع برای مسکن و ساختمان در کشور در سال‌های 90 و 91 که بیش‌ترین آمار صدور پروانه‌های ساختمانی را داشتیم، بیش‌ترین افزایش قیمت‌ها نیز اتفاق افتاد و قیمت‌ها به اوج خود رسید.


وی تصریح کرد: در سال‌های آینده با کمبود مسکن مواجه خواهیم بود اما با وجود بیماری هلندی و افزایش قیمت نقت نمی‌توان گفت که قیمت مسکن الزاما بالا می‌رود.


میلانی با تاکید بر اینکه در بازار آزاد باید قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شوند، بیان کرد: هنوز هم با وجود کاهش 40 درصدی قیمت مسکن در سال‌های آتی باز هم قیمت‌ها در بازار به تعادل نرسیده است.


این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه اکنون تعداد تقاضاکننده واقعی و مصرف‌کننده مسکن در بازار زیاد است اما قدرت خرید وجود ندارد، اظهار کرد: اگر در سال‌های آینده تقاضای موثر در بازار مسکن ایجاد شود و از سویی بیماری هلندی ناشی از افزایش قمیت نفت و یا دخالت پاراممترهای غیر اقتصادی در بازار وجود نداشته باشد، قیمت مسکن افزایشی همانند سال‌های 90 و 91 نخواهد داشت.


وی تاکید کرد: هنوز متغیرهای اقتصادی افزایش قیمت مسکن برای سال 95 و سال‌های پس از آن را اثبات نمی‌کند اما در سال آتی رونق این بازار را شاهد خواهیم بود.


انتهای پیام/

برچسب ها: بازار مسکن مسکن
ارسال نظر