صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۴

وزیر آموزش و پرورش: تأسیس مدارس بزرگسالان در دستور کار قرار گرفت

وزیر آموزش و پرورش، عنوان کرد: آیین‌نامه تأسیس مدارس بزرگسالان و بررسی جزئیات آن در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است.
کد خبر : 67187

به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی اصغر فانی در گردهمایی رؤسای ادارات شاهد استان‌های سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهارکرد: آیین نامه تأسیس مدارس بزرگسالان و بررسی جزئیات آن در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته است که در صورت تصویب جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.


وی عنوان کرد: آموزش و پرورش همواره در خدمت خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین همه دستگاه‌ها پیشتاز بوده است به طوری که امسال آموزش و پرورش در بین 45 دستگاه دولتی و غیر دولتی رتبه نخست را کسب کرد که این موضوع وظیفه آموزش و پرورش را سنگین‌تر می‌کند.


وزیر آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش در دو بخش خدمت به خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های خود را سامان دهی کرده است.


وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای آموزش و پرورش انتقال فرهنگ از لفظ گذشته به آینده است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت‌های آنان می‌تواند یک کار بزرگ و اثر ماندگار برای جامعه باشد که این خدمت بزرگ فقط از عهده آموزش و پرورش بر می‌آید.


فانی ادامه داد: آموزش و پرورش همواره در انتقال فرهنگ اسلام و ترویج روحیه از خود گذشتگی و ایثار، پیشتاز بوده به طوری که این مفاهیم در موضوعات درسی و فعالیت‌های فوق برنامه آموزشی و پرورشی دانش آموزان قرار گرفته است.


وزیر آموزش و پرورش از تشکیل شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت در آموزش و پرورش و درآینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بحث نهادینه کردن ایثار و گذشت و به فکر دیگران بودن می‌تواند آینده نظام و انقلاب اسلامی را تضمین کند که این موضوع باید در این شورا توسعه و ترویج پیدا کند و از این منظر آموزش و پرورش بتواند نقش مؤثری در توسعه فرهنگ و ایثار و شهادت ایفا کند.


وی طرح شاهد و پراکنده را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش در خدمت به خانواده شهدا برشمرد و اظهار کرد: کیفیت آموزشی و پرورشی باید در این مدارس مورد توجه ویژه قرار گیرد به طوری که این موضوع وجه تمایز مدارس شاهد با دیگر مدارس باشد.


بر اساس این گزارش، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش از هفت استان برگزیده در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر