صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۳ - ۲۵ تير ۱۴۰۱
زارعی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

کاهش چشمگیر مراجعات حضوری دانشگاهیان با سامانه مبدأ

مدیرکل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی با شکایات منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی، کاهش چشمگیر مراجعات حضوری در پیگیری شکایات را نتیجه اعتماد دانشجویان به سامانه مبدأ دانست.
کد خبر : 669429

حمیدرضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا بر ضرورت توجه به نظارت و ارزیابی الکترونیک تأکید و اظهار کرد: در جامعه علمی نظارت و ارزیابی با روش‌های فیزیکی و ابزار سنتی گذشته به‌خوبی میسر نمی‌شود و استفاده از امکانات و تکنولوژی روز رشد و گسترش فراوانی داشته تا بتوان شاهد بهبود کیفیت عملکرد، حل مسئله و افزایش کارایی در واحدها و مراکز دانشگاهی بود.


وی با اشاره به فرآیند راه‌اندازی سامانه مبدأ بیان کرد: مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه از سال ۱۳۹۸ با هدف گسترش و توسعه استفاده از خدمات الکترونیکی، ارتقای نظام سلامت اداری، کارآمدی و اثربخشی نظارت و بازرسی به ایجاد و توسعه شبکه ساختاریافته، هدفمند و قابل اعتماد به منظور شناسایی آسیب‌ها، انحراف‌ها، ضعف‌ها و نقاط قوت در واحدها و مراکز دانشگاهی اقدام کرد که این قابلیت موجب تسهیل و تسریع در روند بررسی گزارش و افزایش رضایتمندی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی از طریق ارتباط و تعامل دوسویه شده است.


مدیرکل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی با شکایات منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم پاسخگویی به‌موقع، مستدل و قانونی، کاهش چشمگیر مراجعات حضوری و پیگیری شکایات را نتیجه اعتماد دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی به سامانه مبدأ دانست.


زارعی یادآور شد: تجزیه و تحلیل شکایات و علل بروز آن موجب اتخاذ راهکارهای مدیریتی برای رفع مشکلات در واحدها و مراکز می‌شود و نتایج و آمار درخواست‌های ثبت شده در اختیار مراجع ذی‌ربط برای بهینه کردن امور و افراد قرار داده می‌شود.


وی عنوان کرد: رویه ثبت و پاسخگویی به شکایات، پیشنهادات و انتقادات در سامانه مبدأ به‌گونه‌ای است که دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی چنانچه از نحوه ارائه خدمات در هریک از واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه‌های نقض قوانین، کوتاهی یا انجام ندادن وظیفه، پاسخگو نبودن یا ضعف در ارائه خدمات، شکایت، انتقاد یا پیشنهادی داشته باشند درخواست خود را با استفاده از مسیرهای موجود در این سامانه ثبت کرده و شماره پیگیری دریافت می‌کنند.


مدیرکل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی با شکایات منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: درخواست واصله توسط مرکز به ادارات کل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات سراسر کشور ارجاع و مورد رسیدگی قرار گرفته و براساس زمان‌بندی تعیین‌شده به ارائه پاسخ در سامانه اقدام می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر