تبلیغات در رسانه چاپی چیست؟
به گزارش خبرگزاری آنا، تبلیغات از چهار عنصر تشکیل شده است که شامل تیتر عنوان، متن تبلیغ (کپی)، تصویرسازی و امضا هستند.
تیتر عنوان
یک تیتر خوب، خوانندگان را به یک برند یا خدمت جذب میکند. تیتر باید خوانندگان را برای مشاهدهی آگهی جذب کند و آنها را به خواندن محتوای کپی ترغیب نماید. مثلا در چاپ تراکت یک عنوان خوب باید محصول را ترویج دهد و در عین حال، کوتاه و مختصر باشد.
متن تبلیغ (کپی)
کپی (متن تبلیغ) ارتباط فروش یک تبلیغ چاپی/نوشتاری است که چگونگی پاسخدهی خدمت به نیاز کاربر را نشان میدهد. پیام تبلیغ باید جذاب، ساده، مستقیم، دوستانه و شخصی باشد. کپی به سؤالات مرتبط با خدمت پاسخ داده و مشتری را به اقدام فرا میخواند؛ یا حالا یا در آیندهی نزدیک.
تصویرسازیها
این بخش حاوی عکسها، نقاشیها و گرافیکهای بکار رفته در تبلیغ است. یک تصویرسازی خوب باید فریبنده و وسوسهبرانگیز بوده و مخاطب را به عمل ترویج کند.
تصویرسازی باید مخاطب را به توجّه دقیقتر ترغیب کند. این بخش میتواند حاوی کلیپ آرت، عکس و تصاویر استوک نیز، باشد.
امضا
امضا، نماد یا لوگوی منحصر به فرد برند است. تبلیغکنندگان میدانند که یک لوگوی بینقص میتواند بسرعت کسبوکار شما را قابل شناسایی کند. یک امضای تأثیرگذار، از کلمات قافیهدار که دارای چند معنی باشند، استفاده میکند. چاپ لیبل پشت چسب دار میتواند بهترین بازتاب دهنده امضای شما باشد.
کدام رسانهی چاپی بهترین جا برای تبلیغ است؟
شما براساس مخاطب هدف و بودجهی تبلیغاتتان میتوانید تصمیم بگیرید که کدام نوع از رسانههای چاپی برای ترویج و تبلیغ برندتان بهتر است. با این حال، روزنامهها و بروشورها رایجترین کانالها در رسانههای چاپی بوده و نرخ اعتماد مصرفکننده در آنها بالاتر است.
روزنامهها
این رسانهی چاپی به عنوان یکی از بهترین رسانهها برای تبلیغات شناخته میشود. علاوه بر آن، تبلیغات روزنامهها قدیمیترین ابزار سازمانیافتهی ثبت شده در تاریخِ صنعت تبلیغات هستند. در سال ۱۷۰۴، روزنامهی بوستون نیوز-لتر یک آگهی روزنامهای برای فروش املاک در Oyster Bay Long Island منتشر کرد.
از آن زمان، تبلیغکنندگان به استفاده از روزنامهها برای تبلیغات برندها و خدمات در جهان ادامه دادهاند. چاپ در میان همهی نسلها محبوب بوده است؛ چه افراد مسن و چه نسل هزاره/امروزی.
مثلاً، گزارشی از NeilsenIQ نشان میدهد که در ایالات متّحده، ۷۱ درصد افراد ۱۸ تا ۲۴ سال، اشتراک محتوای روزنامههای الکترونیک را خریداری کردهاند ولی ۶۵ درصد افراد ۳۵ سال به بالا در همان قشر، در طول هفته از روزنامههای چاپی استفاده میکنند.
فارغ از آمار، این نوع از رسانهی چاپی قدیمیترین رسانه برای تبلیغات است. روزنامهها به مدّت بیش از یک قرن، بار تبلیغات را به دوش کشیدهاند. کسبوکارها، ژورنالهای روزانه را کمهزینهتر از بیلبوردها، مجلات و پستکارتها میدانند.
بروشورها
برخی تبلیغکنندگان ترجیح میدهند بروشورها را به عنوان بهترین رسانهی چاپی برای تبلیغات بکار گیرند. در کنار سادگی طراحی، بروشورها آگاهیبخش بوده و به مشتریان شما در مورد برند یا خدمت شما، اطّلاعات میدهند.
چاپ بروشور کمهزینهتر ازدیگر رسانههای چاپی مثل مجلات است. علاوه بر آن، هزینهی انتشار آنها نیز، ناچیز است. این نوع از رسانهی چاپی، دقیقاً همان چیزی است که بعد از یک جلسه، صرفاً جهت یادآوری بعدی، به مشتریان خود میدهید.
بروشورها تا مدتها بعد از ارتباط فیزیکی با مشتریان، به تأثیرگذاری روی آنها ادامه میدهند. برخی مشتریان مطالعهی یک بروشور را سریعتر از مراجعه به یک وبسایت میدانند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/