صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۴ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱

سعید شبانیان: برند سازی ، فرانچایز؛ نیاز ضروری صنعت طلا و جواهر کشور

گفتگو با سعید شبانیان خالق برند بُشرا در مورد برندسازی و فرانچایز در صنعت و جواهر ایران:
کد خبر : 665607


به گزارش خبرگزاری آنا سعید شبانیان مدیرعامل مرکز نوآوری و کارآفرینی هوشمند راهبرد و بنیانگذار هلدینگ عظیم برندینگ؛ شکل گیری نشان تجاری یا همان برندسازی نیاز ضروری صنعت طلا و جواهر کشور است که باید برای دستیابی به این مهم تدابیری اصولی اندیشید زیرا به اعتقاد کارشناسان این صنعت در صورت حمایت ، مدیریت و فراهم کردن زیرساخت های توسعه آن می تواند جایگزین خوبی برای صادرات نفت باشد.
سعید شبانیان کارآفرین نام آشنا در حوزه برندینگ وفرانچایز، باهمان رسالت و ماموریت این بار درصنعت طلا و جواهرات توانسته قدم بلند تری بردارد تا نه تنها باکارآفرینی توسعه کسب وکار، اشتغالزایی بلکه در گسترش و ارتقای یک نام تجاری ایرانی وفرهنگ سازی آن کمک کند.



بنیانگذارعظیم برندینگ: رتبه پنجم ایران در مصرف طلا و جواهر، ولی عدم جایگاه بین 10 تولیدکننده



ایشان افزود؛ برآیندها نشان می دهد ایران با داشتن سابقه تمدنی درخشان چند هزار ساله متاسفانه در زمینه تولید و صادرات طلا و جواهر جایگاهی ندارد و در بخش تولید نیز در فهرست 10 کشور نخست دنیا قرار نگرفته است در حالی که کشور ترکیه پس از 35 سال ورود به عرصه تولید این بخش توانست وضعیتش را به خوبی بهبود بخشد.
ایران هم اکنون در بخش مصرف طلا و جواهر در دنیا در رتبه پنجم قرار دارد اما در بخش صادرات این کالا جایگاهی ندارد که با توجه به ظرفیت های موجود، توسعه همه جانبه این صنعت ضروری است. نکته مهم این که اگر تولیدات بخش صنعت طلا و جواهر کشور قابل رقابت با کالاهای خارجی باشد به طور قطع متقاضیان و فعالان این عرصه به دنبال برندهای خارجی نخواهند بود.


اهمیت برندسازی در توسعه صادرات و بازارهای هدف صادراتی و ایجاد شورای عالی برند



سعید شبانیان خاطر نشان کرد؛ با اشاره به اهمیت و تأثیر برندسازی در توسعه صادرات و بازارهای هدف صادراتی و همچنین بهبود تصویر ایران در نزد افکار عمومی خارج از کشور، موضوع برند را فراتر از مسئولیت یک دستگاه و سازمان برشمرد و جایگاه آن را در سطح بسیار بالاتری توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد ایجاد «شورای عالی برند» با ریاست عالی ترین مقام اجرایی کشور و عضویت ارکان ذیربط حاکمیتی باشیم تا از این ثروت ملی که متعلق به همه مردم ایران است، به نحو شایسته تری بهره برداری شود.


سعید شبانیان - عظیم برندینگ - برند بُشرا


onlinesepar



انتهای پیام/ ر


انتهای پیام/

ارسال نظر