صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سهیل اسعد:

هنر امام خمینی(ره) دمیدن روح جدید به امت اسلام بود / مسلمان‌شدن من ناگهانی نبود

سهیل اسعد فعال فرهنگی اهل آرژانتین در برنامه تلویزیونی «جهان‌آرا» از نقش امام خمینی در بیداری اسلامی و ماجرای مسلمان شدن خود گفت.
کد خبر : 663048

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، مسئله صدور انقلاب اسلامی به قلب و اندیشه همه آزادگان جهان موضوعی بوده است که از همان ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمندی مردم ایران مورد توجه سردم داران این انقلاب بوده است.


از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل اهمیت گسترس فرهنگ انقلاب و مبارزه با استبداد پادشاهان در تمام جهان، این موضوع در بین اندیشمندان انقلاب اسلامی مورد توجه بود و امروز شاید بتوان گفت بسیاری از مردم کشورهایی که امروز توانسته‌اند خود را از زیر استبداد پادشاهان سلطه‌گر بیرون بکشند، نمتیجه همان توجه به تفکر انقلاب اسلامی در جهان است.


همین اهمیت بهانه‌ای شد تا در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) برنامه جهان آرا شب گذشته(دوشنبه) با عنوان «امام خمینی(ره) چگونه مرا مسلمان کرد؟» به اهمیت و نتایج گسترش تفکر انقلاب اسلامی در جهان بپردازد.


در این برنامه سهیل اسعد، فعال فرهنگی از کشور آرژانتین به عنوان مهمان سخنان بسیاری مهمی را مطرح کرد که بخش‌هایی از آن را با هم مرور میکنیم.
سهیل اسعد گفت: آثار عملی ای که از امام خمینی(ره) در لبنان دیدم، این بود که تا قبل از ایشان، امت اسلامی یک امت در خواب و مُرده بود و حرکتی نداشت، در واقع بدون حیات؛ ولی هنر امام این بود که روح جدیدی به امت اسلامی و جوانان لبنانی دمید.


وی افزود: سیاست ضد استکباری سیاست عمده و ویژگی بارز حرکت امام خمینی(ره) بود و بعد از پیروزی انقلاب، جمهوری اسلامی نیز ارتباط جدیدی را بین ملت ایران و مردم مسلمان منطقه را زیر سایه وحدت رقم زد و مسئله قدس دوباره مطرح شد. امام راحل در مسئله فلسطین، به عنوان رهبری علیه ظلم و پشتوانه مظلومین، نظریه‌ای الهام‌بخش را مطرح کردند. آنهایی که در غرب از دین متنفر شده‌اند به خاطر تصویری است که کلیسای کاتولیک از دین ترسیم کرده، کلیسایی که به دغدغه‌های جدی اجتماعی وارد نمی‌شود و به مبارزه با ظلم بر نمی‌خیزد مگر به عنوان نصیحت. آنها نمی‌دانند اسلام چه دغدغه‌ای در مسائل اجتماعی دارد.


این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: اسلام آوردن من ناگهانی نبود، پشتوانه قوی مطالعاتی و تجربی داشت به همین دلیل با صحبت‌هایم حتی موفق شدم از گروه تئاتری که در آرژانتین در آن عضو بودم هم افرادی را به اسلام دعوت کنم و یکی از آنها هم به ایران آمد و شیعه شد. سرخپوستان بومی آمریکا حتی از کلیسا هم آسیب خوردند، مثلا کلیساهایی روی معابد آنها بنا شده است. مردم این منطقه به خاطر مبارزه همیشگی با استکبار، همبستگی‌هایی با ملت ایران دارند و به همین دلیل آشنایی‌هایی نیز با انقلاب اسلامی پیدا کرده‌اند.


وی ضمن اشاره به دوران پیش از خیزش امام(ره) در مقوله انقلاب اسلامی یادآور شد: تا پیش از امام خمینی(ره)، امت اسلامی اعم از شیعه و سنی قدرت بیان کافی نداشتند و آنهایی هم که حرفی داشتند، نه تریبون و نه جرأت بیان را پیدا می‌کردند. امروز به واسطه کار امام، سید حسن نصرالله در لبنان و شیخ زکزاکی در نیجریه ظهور کرده‌اند.


اسعد در پایان افزود: آنهایی که صرفا از طریق BBC، CNN و ایران اینترنشنال می‌خواهند دید درستی از دنیا داشته باشند در اشتباه هستند و نمی‌توانند تحلیل و تامل صحیح داشته باشند. نادر طالب زاده می‌تواند الگویی باشد در زمینه کسانی که به غرب رفته و تحقیق کرده‌اند و دوباره برگشته‌اند.


انتهای پیام/۴۱۰۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر