صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۶ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
رویداد عصر امید/ ۳۴۷

تولید محصولات نانویی از تجهیزات دندانپزشکی تا لوازم جانبی خودرو

عبدالله زاده، شرکت کننده رویداد عصر امید از تولید تجهیزات دندانپزشکی تا شیشه شوی ضد یخ و آب رادیات خودرو نانویی خبرداد.
کد خبر : 662707

محمد عبدالله‌زاده، مدیر عامل شرکت مهرگان تجهیزآریا فعالیت‌مان تولید تجهیزات پزشکی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن فعالیت می‌کند در حاشیه رویداد عصر امید و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه فعالیت اصلی شرکت تجهیزات دندانپزشکی است، خاطرنشان کرد: بخشی از فضای سیستم‌های آب دیونایز را به صورت صنعتی اجرا کردیم. کاربرد آب بدون یون در صنایع میکروالکترونیک و داروسازی (برای حل کردن داروها) است.


وی افزود: همچنین تأثیر بر بالا بردن دقت آزمایش‌ها، قابل استفاده برای خنک کنندگی لیزر پزشکی، زیبایی و نیز برای مراقبت و ضد عفونی تجهیزات فلزی حساس و ظریف آزمایشگاهی استفاده می‌شود.


عبدالله زاده ادامه داد: ضد یخ آب رادیات شیشه شور اتوموبیل را نیز در مقیاس نانویی تولید کردیم در نوع نانو، شیشه شورها، باعث می‌شوند شیشه ماشین شما تا مدت‌ها آب گریز باشد و علاوه بر ضد بخار بودن، مقرون به صرفه نیز هستند.


وی گفت: این محصولات نانویی تولید شده توسط آب استریل در تجهیزات پزشکی دندانپزشکی، یونیت‌های دندانپزشکی و محلول سازی شیمیایی استفاده می‌شود. محصولات آب مقطر یا آب استریل شده کاربردهای شیمیایی دارویی دارد. دستگاه‌های آزمایشگاهی پایه تمام محلول‌های شیمیایی است مضاف بر اینکه در دندانپزشکی‌ها و حتی برای مصارف حتی خانگی کاربرد دارد.


عبدالله‌زاده افزود: برای استفاده در اتوبخارها که جرم نگیرد دوام و طول عمر دستگاه بالا رود معمولا از آب استریل استفاده می‌کنند ضد یخ تجاری سازی شده عرضه میکنیم الان در حال صادرات به کشورهای همجوار نیز هستیم.


وی اظهار کرد: شیشه شوی ضد یخ خودرو را به صورت ساده و نیز به صورت نانویی که نقطه انجماد و نقطه جوشش ۵ درجه متفاوت تر از ضد یخ معمولی است، تولید کرده ایم. این محصول در کشورهای سردسیر مثل روسیه و آذربایجان و یا در مناطق گرمسیر مثل عمان و جنوب کشور خودمان کاربرد بهتر خودش را نشان می‌دهد. در حال حاضر ضد یخ تجاری سازی شده را به کشورهای همجوار صادر می کنیم.


عبدالله‌زاده با بیان اینکه از حمایت‌های معنوی دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار هستیم، گفت: معمولا در دید صنعتی رقمها بالای یک میلیارد تومان در حمایت از دانشگاه‌ها مطرح می‌شود و هر دانشگاهی از پرداخت این وام‌ها ناتوان است.


وی با تقدیر از برگزاری رویداد گام دوم گفت: استقبال زیادی بوده و در کل ارزیابی ما عالی است. در حال حاضر بحث فروش را داریم در واقع اگر سرمایه گذار باشد پذیرا هستیم، چون فیلد کاری مان متنوع است.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال‌آفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامه‌ریزی و برگزار شد.


رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از ۸ تا ۱۱ خرداد به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و ... عرضه شد.


انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر