افزایش مهارت دانشجویان با ایده «بازار مجازی دانشجویی»
حمیرا میرسلطانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران که با طرح «بازار مجازی دانشجویی» در بخش ایدهها و استارتآپهای این رویداد حضور دارد، درباره ایده خود به خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا گفت: ایده «بازار مجازی دانشجویی» یک ایده واتساپی مبتنی بر شبکه یک بازار دانشجویی بوده و تولید محصول نیست، بلکه یک بازار مجازی است که میتواند دانشجویان را با همشبکهسازی را به هم متصل میکند.
بیشتر بخوانید:
تولید کفی و کفش طبی برای جلوگیری از زخمهای دیابتی پا
افزایش ماندگاری گوجه فرنگی بدون استفاده از یخچال
ایجاد بستری بومی، امن و انعطافپذیر برای تحلیل علمی دادهها
وی اضافه کرد: ایده «بازار مجازی دانشجویی» یک بازار آنلاین متمرکز بر فعالیتها، خدمات و مهارتهای دانشجویان در حوزه خدمات، مهارتها و ایدههاست.
طراح و ایدهپرداز «بازار مجازی دانشجویی» که از حمایت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر برخوردار است، عنوان کرد: این شبکه از داخل دانشگاه ایجاد میشود و دانشجویان کشور (فعلاً در حوزه دانشگاه آزاد) را به هم لینک میکند و تا بتوانیم یک برآورد دقیق از دانشجویان و مهارتهای آنان داشته باشیم.
میرسلطانی تبیین کرد: از گذشته اصطلاحی وجود داشته که دانشجویان هر کجا برای خرید میرفتند عنوان میکردند که دانشجویی حساب کن!، بنابراین کسی که وارد بازار میشود، سعی میکنیم کالا یا خدمتی که ارائه میشود ۱۵ تا ۲۰ درصد با بازار تفاوت قیمت داشته باشد تا بتوانیم میزان رقابت را در مقایسه با سایر کالاهای مشابه تنظیم کنیم و با اصل «دانشجویی حساب کن!» وارد بازار رقابت شویم.
این پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر افزود: با این روش استارت کار از داخل دانشگاه زده میشود و بین دانشگاهی میشود. به عنوان یک دانشجو واسطه آن کالا و خدمت با اطرافیان خود یا اطرافیان کسی که خدمت را خرید میکند، هستم.
طراح و ایدهپرداز «بازار مجازی دانشجویی» مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر درباره مزیتهای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» نیز گفت: ابتدا باید ببینیم این رویداد امیدوارکننده خواهد بود؟ و دوم اینکه امیدوارم این همایش نمایشی نبوده و عملیاتی باشد و سرمایهگذارانی که در این رویداد حضور مییابند با شرکتهای فناور، خلّاق و ایدهها مواجه شوند.
میرسلطانی عنوان کرد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیتهای دانشبنیان اعتماد عمومی را جذب کند یک گام رو به جلو حرکت کرده و در حوزه دانشبنیان موفقیت زیادی به دست خواهد آورد.
وی تشریح کرد: هدف دیگر آن است که ایدهپردازانی که صاحب ایده، خدمات، مهارت یا کالا نیستند هم به عنوان یک واسطه عمل کنند، به عنوان مثال پدر دانشجویی صیاد یا ماهیفروش است و آن دانشجو میتواند به عنوان یک واسطه عمل کرده و تولید پدر خود را در بازار عرضه کند.
به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» بهمنظور معرفی و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیتهای حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب و کارهای نوپا و دانشبنیانی و فرصتی برای اشتغالآفرینی دانشجویان در چهلمین سالگرد راهاندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارتآپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق برنامهریزی شده است.
رویداد ملی گام دوم (رویداد عصر امید) از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار و بخشی از فعالیت ۴۰ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در حوزههای مختلف آموزش و پرورش نیروی انسانی، فرهنگ، اقتصاد، علوم پزشکی، علوم مهندسی، علوم انسانی و ... عرضه خواهد شد.
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/