صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۰ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
صدری‌مهر تأکید کرد؛

ارائه طرح و ایده توسط استادان برای فعالیت‌های اقتصادی‌ کشاورزی

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اولویت کار استادان و پژوهشگران ارائه طرح و راهکارهای نوین برای ایجاد اشتغال و اقتصادی کردن فعالیت کشاورزی برای بهره‌برداران در طرح نوین کشت، آبیاری و توسعه نخیلات باشد.
کد خبر : 645628

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرعباس، سیدمحمدجواد صدری‌مهر پس از بازدید از مزرعه نخیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد در نشستی با حضور مسئولان اظهار کرد: با توجه به تأکید معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برای تدوین عناوینی از نظام موضوعات کشاورزی مورد نیاز بخش اجرایی کشور متناسب با ویژگی‌های اقلیمی و جغرافیایی و توانمندی‌های علمی استان هرمزگان، اولویت کار استادان و پژوهشگران در استان ارائه طرح و راهکارهای نوین برای ایجاد اشتغال و اقتصادی کردن فعالیت کشاورزی برای بهره‌برداران در طرح نوین کشت، آبیاری و توسعه نخیلات باشد.


وی با بیان توانمندی شهرستان حاجی‌آباد در حوزه کشاورزی و باغداری به‌ویژه تکثیر و پرورش نخیلات و رقم پیارم افزود: این رقم از خرماهای معروف دنیاست که با قیمت بسیار خوب در بازار به فروش می‌رود و لازم است دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد با مطالعه همه‌جانبه روی این رقم برای کوتاه کردن زمان ثمردهی، سال آوری ثمر، طولانی ساختن عمر مفید بوته‌های نخل و بسته‌بندی برنامه‌ریزی جامع و کاملی داشته باشد.




بیشتر بخوانید:


کارآفرینی و حل مشکلات کشور از اهداف کلان دانشگاه آزاد اسلامی است




رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و مجهز ساختن مزرعه نخیلات را به فناوری‌های نوین کشاورزی مهم خواند و عنوان کرد: هرچه بیشتر بتوانیم با فناوری علمی و نوین کشاورزی همسو و همگام شویم بدون شک، نتیجه‌های بهتر و مطلوبی‌تری به دست خواهیم آورد.


لزوم همکاری واحدهای دانشگاه آزاد استان هرمزگان برای تدوین نظام موضوعات پژوهشی


رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز گفت: همه واحدهای دانشگاه آزاد استان هرمزگان باید با مؤسسات پژوهشی، پژوهشگاه، پژوهشکده یا مراکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی در ارتباط تنگاتنگ و مستمر باشند و برای تدوین نظام موضوعات پژوهشی اقدام کنند.


علیرضا سایبانی تأکید کرد: پژوهش تخصصی توسط محققان و استادان دانشگاهی با توجه به آزمایشگاه‌های پیشرفته و مزارع تحقیقاتی دانشگاهی در زمینه آبیاری، اصلاح بذر، فرآوری خرما و توسعه محصولات نخیلات می‌تواند گام‌های مؤثری برای تکمیل چرخه کشاورزی منطقه و تبدیل به قطب کشاورزی و صادرات محصول در بازار بین‌المللی بردارد.


افزایش ۵ هکتاری مزرعه تحقیقاتی پیارم واحد حاجی‌آباد


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد نیز با تشریح برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهشی مطرح کرد: مزرعه تحقیقاتی پیارم با کاشت ۱۸۰ نفر پیارم در سال ۸۸ کار خود را آغاز کرد و اکنون با توسعه این مزرعه تحقیقاتی تعداد اصله‌ها را به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در ۱۵ هکتار رسانده‌ایم و تا پنج هکتار دیگر نیز قابل افزایش است.



محمد حیدری‌نارمندی اضافه کرد: امروز با توجه به تغییر نگاه بازار به صنعت کشت و توسعه کشاورزی، توسعه این مزرعه تحقیقاتی نیز با هدف تولید انبوه و نگاه اقتصادمحور در بخش تجاری در دستور کار قرار گرفته و همه تلاشمان در این است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین علاوه بر اصلاح ساختار نخیلات بر باردهی سالانه آن نیز بیفزایم و با نگاهی تجاری و اقتصادی تولید سرمایه کنیم.


وی با مهم شمردن فناوری‌های نوین در بازدهی این طرح بیان کرد: از آنجایی که توسعه و تقویت زیرساخت آبیاری نوین بسیار مهم است همان اندازه نیز طرح‌های اصلاح نژاد، روش‌های آبیاری و سایر مسائل مرتبط به‌صورت علمی و با هدف ارتقا کمی و کیفی محصول خرما نیز مهم و در اولویت موضوعات تحقیقاتی دانشگاهیان کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد با کمترین هزینه باشد.


به گزارش آنا، این نشست با اظهارنظر سایر مسئولان شهری و کشاورزی این شهرستان در راستای بررسی محورهای جلسه ادامه یافت و مقرر شد این همکاری‌ها با تحکیم ارتباط دانشگاهیان و متخصصان حوزه کشاورزی به نتیجه شگرف و قابل قبولی ختم شود.


انتهای پیام/۴۱۲۱/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر