صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۶ - ۰۹ دی ۱۴۰۰
مدیرعامل شرکت مترو تهران عنوان کرد؛

ارتقاء قطارهای DC با اتکا به توان دانشمندان ایرانی

شایسته اصل از امضاء تفاهم‌نامه همکاری برای تبدیل یک رام قطار DC متروی تهران به قطار AC بین شرکت بهره‌برداری متروی تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 631696

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه نشان از توان داخلی کشور است افزود: ما به‌عنوان بهره‌بردار برای نوسازی ناوگان متروی تهران به توان دانشمندان ایرانی اتکا می‌کنیم. دانشمندان ما توانستند دانش فنی و دانش بومی‌ای را پیاده‌سازی کنند که سال‌ها در ایران خلأ آن را داشتیم و آن هم ارتقاء قطارهای DC ماست.


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه اکنون ۴۲ رام قطار DC در خطوط یک و دو داریم خاطر نشان کرد: سعی می‌کنیم این قطارها را با کمک دوستان دانشگاهی از مدل الکترومکانیکی فعلی به مدل الکترونیک قدرتمند جدید که به اسم «چاپر» معروف است تبدیل کنیم. در این رویکرد نیاز به تغییر الکتروموتور وجود ندارد، ولی باعث بهره‌وری در انرژی می‌شود و هزینه‌های نت شرکت بهره‌برداری کاهش و قابلیت اطمینان افزایش پیدا می‌کند. سیستم‌های ما سنکرون می‌شود و امروز با کمک جهاد دانشگاهی، دانشگاه علم و صنعت یک تفاهمنامه سه‌جانبه بین معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری که تامین‌کننده منابع است و جهاد دانشگاهی به‌عنوان مجری طرح و شرکت بهره‌برداری متروی تهران به‌عنوان بهره‌بردار و ناظر بر کیفیت خدمات امضاء شد.


وی تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه یک نمونه را انجام می‌دهیم، به امید خدا اگر با موفقیت انجام شود مابقی قطارهای DC را ارتقاء می‌دهیم و این می‌تواند کمک کند که این قطارها بین ۱۵ تا ۲۰ سال دیگر در ناوگان به‌خوبی ارائه خدمت کنند.


شایسته اصل در خصوص زمان انجام این پروژه هم گفت: حدود سه ماه برای انجام این پروژه دیده شده است اما در عمل باید ببینیم شرایط به چه شکل رقم می‌خورد.


انتهای پیام/۴۱۷۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر