صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر عامل بهره‌برداری مترو تهران:

برخی دستگاه‌ها حداقل دغدغه را هم نسبت به مترو ندارند/ آمادگی وزارت دفاع برای تولید داخلی قطعات مترو

مهدی شایسته گفت: در شرایطی که برای تامین قطعات واگن مترو حداقل ۵۰۰ میلیارد نیاز داریم، برخی دستگاه‌های مربوطه هیچ دغدغه‌ای نسبت به این مشکلات ندارند.
کد خبر : 630640

به گزارش خبرنگار شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، مهدی شایسته اصل پیش از ظهر امروز در صحن علنی شورای شهر تهران در خصوص علت حادثه برخورد ۲ قطار مترو گفت: قطاری که از روبه‌رو وارد ایستگاه شده از حادثه درون ایستگاه اطلاع نداشته بر همین اساس یکی از پیمانکاران به صورت دستی راهور قطار شمالی را مطلع می‌کند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد می‌توانست برخورد دیگری شکل بگیرد.


مدیرعامل متروی تهران با اشاره به اینکه در قطار اصلی درون ایستگاه چیتگر و همچنین قطار جانبی که به‌عنوان قطار سریع‌السیر بوده است تعداد زیادی مسافر وجود داشته افزود: هنگامی که پس از بروز حادثه مسافران از قطار پیاده می‌شدند تعدادی در همانجا آسیب می‌بینند و در همان محل احتمال بروز خطرات دیگری همچون برق‌گرفتگی وجود داشت که به لطف خداوند چنین حادثه‌ای روی نداد.


وی با بیان این‌که به دلیل انباشت مشکلات گذشته برنامه‌ای را پیش‌بینی کردیم که با اولویت‌بندی نسبت به حل و فصل مشکلات اقدام کنیم ادامه داد: در حال حاضر مترو با چالش‌هایی روبه‌رو است که نیازمند توجه اعضای شورای شهر است. در به‌کارگیری نیروهای پلیس با کمبود مواجهیم که این کمبود در ۴۰ ایستگاه به طور محسوس وجود دارد، از سوی دیگر فرسوده بودن سیستم‌های پایش و نظارت مترو نیز باید مورد توجه قرار گیرد. مرکز فرمان اصلی ما در ساختمان کالج نیازمند نوسازی است همچنین مشکلات سیستم اعلان و اطفای حریق در مترو می‌تواند خطرناک‌تر از بازار گل باشد که باید مورد توجه و نوسازی قرار گیرند.


شایسته با اشاره به عدم تحقق تعهد دولت‌ها برای پرداخت بدهی‌هایشان به مترو گفت: برخی دستگاه‌ها حتی حداقل دغدغه‌ای نسبت به مترو ندارند این در شرایطی است که حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز عاجل برای تامین قطعات وجود دارد. البته در این راستا مسیر دیگری را نیز دنبال می‌کنیم که آن تولید داخلی است. در همین راستا وزارت دفاع نیز اعلام آمادگی کرده که در موضوع تولید به ما کمک خواهد کرد.


مدیرعامل شرکت بهره براری مترو با تاکید بر این‌که در حال حاضر ۸ هزار نفر پرسنل داریم اما بسیاری از نیروهای تخصصی ما در حال بازنشسته شدن هستند افزود: ۲ برنامه را به صورت ویژه برای تامین قطعات راهبردی و نیازهای عاجل دنبال می‌کنیم و از سوی دیگر مردم نیاز دارند که کیفیت خدمات به آنها بهتر شود. بی‌تردید در دنیا متروها یکی از المان‌های هویتی شهری هستند اما متروی ما تاریک و بی‌روح است و متاسفانه تاکنون به این موضوع پرداخت نشده و در حوزه زیبایی عقب هستیم.


شایسته با بیان این‌که متاسفانه آسانسورهایی که برای ما نصب می‌شوند، استاندارد لازم را ندارد گفت: لذا بیمه‌گذار آنها را بیمه نمی‌کند و باید این آسانسورها خاموش بماند ما سیستم بسیار فرسوده‌ای را تحویل گرفته‌ایم.


مدیرعامل مترو تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم در تولید بومی حدود ۵۰ درصد قطعات مورد نیاز خود را تامین کنیم. بی‌تردید در این مسیر باید نسبت به تکمیل پایانه‌ها اقدام کنیم چرا که حتی در صورت تامین واگن و اضافه شدن قطارها بدون داشتن پایانه همچنان با مشکل مواجه خواهیم بود.


انتهای پیام/۴۱۶۱/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر