صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۳ - ۱۴ دی ۱۴۰۰
هفته پژوهش ۱۴۰۰(۱۷۲)/ نعمتی در گفت‌وگو با آنا تأکید کرد؛

لزوم افزایش تعامل حوزه پژوهش کشور با مجامع علمی دنیا

توجه به فرهنگ‌سازی پژوهش در تصمیم‌گیری و ارتقای جایگاه مراکز تحقیقاتییک پژوهشگر برتر بر تعامل بیشتر حوزه پژوهش کشور با مجامع علمی دنیا از طریق شرکت اعضای هیئت علمی در کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی و فرصت‌های مطالعاتی هدفمند تأکید کرد.
کد خبر : 628968

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ نعمت‌الله نعمتی دیپلم ریاضی فیزیک خود را از دبیرستان حضرت ابوالفضل(ع) دامغان گرفت و سال ۷۸ در دانشگاه شهید رجایی تهران در رشته دبیری تربیت بدنی و علوم پذیرفته شد. او سال ۸۲ در همین رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و سال ۸۴ در رشته مدیریت ورزشی مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی مشغول تحصیل شد و از سال ۸۴ به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان کار خود را آغاز کرد و اکنون دانشیار پایه ۱۵ و رئیس این دانشگاه است.


نعمتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در هفته پژوهش ۱۴۰۰ مقام پژوهشگر برتر استان سمنان را کسب کرد و از او با حضور مسئولان آموزشی و دانشگاهی استان تجلیل شد.




بیشتر بخوانید:


از ثبت ۹ ژن و ۶ سویه باکتریایی تا چاپ و انتشار ۳۵ مقاله


لزوم ساماندهی بخش خُرد و کلان نظام مدیریت پژوهش کشور


از تجاری‌سازی محصولات فناور تا نگارش ۵۰ مقاله با موضوع فناوری




وی در پاسخ به این پرسش که چه مؤلفه‌ها و ویژگی‌هایی باعث انتخاب شما به عنوان پژوهشگر برتر و برگزیده شد، تشریح کرد: تاکنون سه مرتبه پژوهشگر برتر استان سمنان شده و چهار کتاب را تألیف و ترجمه کرده‌ام. سال ۱۴۰۰ هم با ترجمه کتاب کسب و کار ورزشی به عنوان ترجمه کتاب برتر استان سمنان در حوزه علوم انسانی برگزیده شدم. تاکنون ۳۸ مقاله علمی در نشریات داخلی و خارجی معتبر چاپ و ۳۵ مقاله هم در کنفرانس‌های علمی ملی و بین‌المللی ارائه کرده‌ام.


پژوهشگر برتر استان سمنان درباره تازه‌ترین فعالیت‌ها و موفقیت‌های علمی و پژوهشی خود اظهار کرد: اکنون دارای پنج طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی هستم و یک طرح ملی با وزارت ورزش و جوانان در دست اقدام دارم. چهار سال سابقه مدیریت گروه تربیت بدنی و هفت سال معاون آموزشی دانشگاه و از اسفند ۹۶ تاکنون رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان و عضو انجمن علمی مدیریت ورزشی آسیا و داور علمی دو نشریه داخلی و یک نشریه خارجی هم هستم.


بودجه کم و فقدان نظام صحیح در زمینه توزیع اعتبارات پژوهشی


نعمتی، نقص‌ها و کمبودهای کنونی عرصه پژوهش و فناوری کشور و بایدها و نبایدهای این حوزه را تشریح و بیان کرد: بودجه کم و فقدان نظام صحیح در زمینه توزیع اعتبارات پژوهشی، نبود حمایت از محققان و پژوهشگران و بانک‌های اطلاعاتی نیز از موانع پژوهش به شمار می‌رود. ازجمله مواردی که می‌تواند در پویایی پژوهش کشور مؤثر واقع شود، توجه به آموزش پژوهش‌محور است.


وی نبود جایگاه و اعتبار برای پژوهشگران در مقایسه با امور اجرایی یا استادان دانشگاه را یادآور شد و گفت: توجه به فرهنگ‌سازی پژوهش در تصمیم‌گیری و ارتقای جایگاه مراکز تحقیقاتی به عنوان موتور محرک تولید علم در کشور لازم است؛ چراکه که این موضوع در مراکز علمی و دانشگاهی مغفول مانده است و بیشتر به انتقال مفاهیم علمی نسبت به تولید علم توجه می‌شود.




این پژوهشگر برتر انتظار خود به عنوان پژوهشگر را از مسئولان بالادستی به‌ویژه دولتمردان بیان و اعلام کرد: بودجه پژوهشی کشور در مقایسه با سایر کشورها پایین است و این بودجه باید به دانشگاه آزاد اسلامی هم به عنوان یکی از دانشگاه‌های مؤثر کشور اختصاص یابد؛ زیرا دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های زیادی از لحاظ نیروی انسانی متخصص و کارآمد و امکانات و تجهیزات مناسب در راستای رشد و توسعه فرآیند پژوهش دارد.




بیشتر بخوانید:


بی‌انگیزگی پژوهشگران با حمایت‌ و مشوق‌های حداقلی


روایت‌پژوهی قهرمانان ورزشی توسط پژوهشگر برتر


ارتباط صنعت و دانشگاه؛ حلقه مفقوده زنجیره تولید فناوری




نعمتی بر تعامل بیشتر با مجامع علمی دنیا از طریق شرکت اعضای هیئت علمی دانشگاه در کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی و فرصت‌های مطالعاتی هدفمند تأکید کرد و ادامه داد: به‌تازگی در دانشگاه آزاد اسلامی طرح‌های خوبی از جمله طرح پویش، طرح پایش، ایجاد سراهای نوآوری، دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و ... اجرا شده است که می‌باید از سوی واحدها پیگیری شود.


انتهای پیام/۴۰۶۲/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر