صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰
هفته پژوهش۱۴۰۰(۹۸)/ در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

بودجه ناکافی و دلسردی پژوهشگران در تحقیق و پژوهش

از یافته‌های پژوهشگران در صنعت و جامعه استفاده شودیک پژوهشگر برتر نبود بودجه کافی برای پژوهشگران را موجب دلسردی آنها در زمینه تحقیق و پژوهش دانست و گفت: حمایت‌های مادی در قالب پژوهانه و استفاده از یافته‌های پژوهشگران در صنعت و جامعه را از مسئولان انتظار داریم.
کد خبر : 628052

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ مهدی جهانگیری استادیار گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد هفته پژوهش ۱۴۰۰ به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری شناخته شد. جهانگیری که متولد مرداد ۱۳۶۳ است، مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی مکانیک(گرایش: حرارت و سیالات (تخصص: تأسیسات) از دانشگاه شهید چمران اهواز و کارشناسی ارشد(گرایش: تبدیل انرژی (تخصص: محیط‌زیست و انرژی‌های نو) و دکتری(گرایش: تبدیل انرژی (تخصص: بایومکانیک) را از دانشگاه صنعتی اصفهان اخذ کرد.




بیشتر بخوانید:


هشدار یک پژوهشگر به استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی


ارتباط صنعت و دانشگاه؛ حلقه مفقوده زنجیره تولید فناوری


وجود فاصله میان نیازها و واقعیت‌های عرصه پژوهش




جهانگیری از بهمن ۱۳۸۹ استادیار گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بوده و علاوه بر انجام وظیفه در سمت‌هایی مانند مدیر دانشجویی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده‌های فنی و مهندسی و علوم پایه، مدیر مراکز رشد دانشگاه، رئیس آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان چهارمحال و بختیاری، اکنون ریاست دانشکده مهارت و کارآفرینی این دانشگاه را برعهده دارد.


کمبودهای کنونی عرصه پژوهش و فناوری کشور چیست؟


جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره دلایل انتخابش به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته پژوهش ۱۴۰۰ اظهار کرد: علاقه فراوان به یادگیری و پژوهش و وجود همکاران علمی از دانشگاه‌های تراز اول کشور موجب شد تا روز به روز انگیزه‌ام بیشتر شود و تلاش بیشتری کنم. با وجود اینکه دارای دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیستم؛ اما با کمک دانشجویان مقطع کارشناسی خود و انگیزه و نشاط جوانی آنها، تلاش کردم ثابت کنم جایگاه واقعی استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کجاست.



این پژوهشگر برتر کشور درباره تازه‌ترین فعالیت‌ها و موفقیت‌های علمی و پژوهشی خود تبیین کرد: سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۷ به‌عنوان پژوهشگر برتر در زمینه فنی و مهندسی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان انتخاب شدم و سال ۱۴۰۰ با ۳۴ مقاله ژورنالی و پنج مقاله کنفرانسی به‌عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری در زمینه فنی و مهندسی انتخاب شدم.


انتظار پژوهشگران از مسئولان دولتی


استادیار گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد درباره اینکه نقص‌ها و کمبودهای کنونی عرصه پژوهش و فناوری کشور و بایدها و نبایدهای این حوزه را چه می‌دانید؟ بیان کرد: نبود بودجه کافی برای پژوهشگران موجب دلسردی آنها در زمینه تحقیق و پژوهش شده است، نبود زیرساخت‌های لازم برای انجام کارهای عملی و آزمایشگاهی از دیگر معضلات کنونی کشور است، یک پژوهشگر باید افق آینده کاری خود را مشخص کرده و در راه رسیدن به آن ناامید و خسته نشود.


جهانگیری با اشاره به انتظار پژوهشگران از مسئولان بالادستی به‌خصوص دولتمردان افزود: تسهیل فرصت‌های پژوهشی داخل و خارج برای پژوهشگران در راستای انتقال علم به‌روز به داخل کشور، حمایت‌های مادی در قالب پژوهانه، استفاده از یافته‌های پژوهشگران در صنعت و جامعه و مهیاکردن تسهیلات از جمله موارد مورد انتظار است.




بیشتر بخوانید:


برترین‌های پژوهشی استان سمنان معرفی شدند


حمایت از پژوهشگران در چه مسیری قرار دارد؟/ راهکاری برای کاربردی‌ کردن پایان‌نامه‌ها




وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با آنا عنوان کرد: متأسفانه ارتقای رتبه از استادیاری به دانشیاری و دانشیاری به استادتمامی پروسه بسیار پیچیده‌ای شده که موجب دلسردی بسیاری از همکاران شده است، حقوق و گرنت ناکافی موجب شده معیشت استادان با دشواری همراه شود و فرصت کمی برای مطالعه و پژوهش فراهم باشد.


این پژوهشگر برتر گفت: شاخصی که رشد و توسعه عرصه پژوهشی کشور را نشان می‌دهد، علاوه بر تعداد مقالات ژورنالی و رتبه ایران در مجامع بین‌المللی، میزان طرح‌های برون‌دانشگاهی صنعتی و اجتماعی موفقی است که توسط استادان دانشگاه‌ها در هر سال انجام می‌شود.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر