آموزش کودک، تحول فرهنگ ترافیک
دانشآموزان جامعه هدف پلیس راهور تهران هستند، به همین دلیل برنامههای زیادی از جمله طرح همیار پلیس و آموزش مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی در مهدکودکها را بهمنظور شناخت این طیف شروع کردهایم.
آموزش و پرورش یکی از قلمروهای فرهنگ عمومی جامعه است. یکسوم جمعیت کشور تحتتاثیر فعالیتهای آموزش و پرورش هستند. کودکان بهترین زمانهای خود را در مدارس میگذرانند به همین منظور کلیدیترین نهاد برای توسعه آموزش کشور هستند.
آموزش و پرورش باید آموزش ترافیک و ایمنی را بهعنوان یکی از مهارتهای اجتماعی در مدارس قرار دهد، زیرا این آموزشها باید از سنین پایین شروع شود تا در وجود کودکان نهادینه شود.
نقش آموزش و پرورش در فرهنگسازی ترافیک موثر و غیرقابل انکار است. دانشآموزان میتوانند بهترین پلیس و تذکردهنده باشند، برای همین باید روی این طیف سنی بیشتر کار شود.
آموزش و آگاهسازی کودکان نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یک امر مهم در ارتقای فرهنگ ترافیکی تلقی میشود و ما اعتقاد داریم که باید آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی جزء دروس اصلی در مدارس ابتدایی قرار بگیرد.
باید کودکانی که در آینده رانندگی میکنند و با عبور و مرور سروکار دارند از کودکی آموزش داده شوند تا شاهد تحولی در فرهنگ ترافیکی کشور باشیم. تحول به یکباره صورت نخواهد گرفت. کودکان از دو جهت برای ما مهم هستند، اول اینکه جزء آسیبپذیرترین گروههای آسیب هستند که در تصادفات بیشترین آسیب را میبینند و از طرف دیگر اگر قرار بر نهادینهسازی فرهنگ ترافیکی باشند، بهترین جامعه هدف ما کودکان میتوانند باشند. بنابراین باید وقت و انرژی بیشتری روی این گروه سنی بگذاریم.
به دستور رئیسپلیس راهور تهران، مدارس ابتدایی جامعه هدف ما شناخته میشوند. سرمایههای اصلی برای آینده با وضعیت ترافیک بهتر محسوب میشوند.
*رئیس مرکـز اطلاعرسانـی پلیس راهـور فاتب
انتهای پیام/