صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۵۳ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰
میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

توجه ویژه گزینه جدید وزارت آموزش و پرورش به رتبه‌بندی معلمان

نایب‌رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس گفت: توجه به رتبه‌بندی معلمان، تقویت جنبه پرورشی این وزارتخانه، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهم برنامه‌های گزینه جدید دولت برای وزارت آموزش و پرورش است.
کد خبر : 623443

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاست خبرگزاری آنا، درباره برنامه‌های «یوسف نوری»، گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: با توجه به عدم رأی‌آوری دو گزینه‌های پیشنهادی قبلی دولت برای وزارت آموزش و پرورش، تطبیق برنامه آقای نوری با نفرات قبلی امکان‌پذیر است. برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با سند تحول و اسناد بالادستی همخوانی دارد و سابقه مدیریتی مطلوبی در کارنامه عملکردی وی دیده می‌شود.


وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس معتقدند که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید سوابق درون‌سازمانی داشته باشد، افزود: آقای نوری سال‌ها در مجموعه آموزش و پرورش خدمت کرده است و نمایندگان مجلس هم به این موضوع اذعان دارند.


نایب‌رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از مشکلات این وزارتخانه شناخت خوبی دارد و امیدوارم برنامه‌های عملیاتی وی، راهگشای مشکلات باشد.




بیشتر بخوانید:


شنبه؛ جلسه فراکسیون انقلاب اسلامی برای بررسی صلاحیت نوری




این نماینده مجلس تصریح کرد: توجه به رتبه‌بندی معلمان، تقویت جنبه پرورشی این وزارتخانه، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اهم برنامه‌های وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم است.


به گزارش آنا، در بخش‌هایی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای مدیریت این وزارتخانه در دولت سیزدهم آمده است:


رویکردهای آموزش و پرورش دولت مردمی ایران قوی


۱. ارتقای امر حاکمیتی آموزش و پرورش در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران


٢. دستیابی به عدالت تربیتی


٣. مدرسه‌محوری و استقرار مدرسه صالح


۴. خروج از نظام برنامه درسی تک‌ساحتی و تربیت مبتنی بر ساحت‌های شش‌گانه تربیت


۵. ارتقای شأن و جایگاه معلم


نشانگرهای وضعیت مطلوب


۱. ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش رایگان و با کیفیت


۲. آماده‌سازی همه ساحتی کودکان و نوجوانان برای زندگی طیبه‌ فردی، خانوادگی و اجتماعی


٣. افزایش مشارکت اجتماعی-تربیتی اولیا، معلمان، نهادهای دولتی و عمومی، مردمی و غیردولتی برای بهسازی آموزشی و پرورشی


۴. ارتقای فزاینده موقعیت آموزشی و تربیتی در منطقه، جهان اسلام و جهان


توصیف وضعیت موجود


۱. ضعف دسترسی به آموزش رایگان و با کیفیت


۲. بازماندگی از تحصیل ۱۷ درصد از افراد مشمول دوره متوسطه دوم


۳. عدم دسترسی ۱.۲ میلیون دانش‌آموز به خدمات آموزش و پرورش مجازی در دوره کرونا


۴. تحصیل بیش از ۱۴ درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی شهریه‌ای


۵. پایین بودن میانگین معدل آزمون‌های نهایی دوره متوسطه دوم (متوسطه نظری: ۱۲.۵؛ متوسطه فنی و حرفه‌ای ۷.۴۵)


۶. نیاز شدید ۳۰ درصد از دانش آموزان به توانمندسازی مرتبط با آسیب‌های اجتماعی


۷. تقلیل مشارکت و ضعف مشارکت‌پذیری


۸. سهم ۴ درصدی مدارس هیئت‌امنایی


۹. سهم ۳۰ درصدی خیرین در تعهدات مدرسه‌سازی وزارت آموزش و پرورش


۱۰. رتبه پایین ایران در آزمون‌های بین‌المللی دانش‌آموزی (از جمله رتبه ۴۸ از ۵۸ کشور شرکت‌کننده در آزمون علوم پایه چهارم و رتبه ۵۰ از ۵۹ کشور شرکت‌کننده در آزمون ریاضی هشتم در تیمز - ۲۰۱۹؛)


۱۱. چالش نیروی انسانی (کسری، مازاد، ورودی و فرایند انتخاب معلمین، میانگین دریافتی معلمین)


چرخش‌های تحول‌آفرین


۱. از تضمین صرف دسترسی به خدمات آموزشی به تضمین آموزش و پرورش باکیفیت برای همه؛


۲. از آموزش متکی بر انباشت اطلاعات به تقویت آموزش‌های مهارتی و کاربردی در همه ساحت‌های تربیتی؛


٣. از تصمیم‌گیری متمرکز دولتی به افزایش تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری اجتماعی و مردمی؛


۴. از یکسان‌نگری مدیریتی - آموزشی به تنوع و نوآوری در الگوهای مدیریتی و برنامه‌های آموزشی و پرورشی؛


۵. از مشارکت صرفاً مالی خانواده‌ها به مشارکت چندوجهی اجتماعی - تربیتی خانواده‌ها، مردم و نهادهای دولتی و عمومی و غیردولتی؛


۶. از مدرسه انتفاعی به مدرسه غیرانتفاعی؛


۷. از شأن اجرایی مدیر و معلم به مشارکت‌جویی فعال فرهنگی تربیتی.


برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را اینجا بخوانید.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
احمد
16:32 - 1400/09/05
در قالب حرف زیبا هستند وبیشتر به تخیل نزدیک هستند، چون بعد اتقلاب هیچ دولتی ده درصد از ادعاهای خود را عملیاتی نکرده است، همه اش حرف بوده و حرف و حرف!!!!