صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با آنا:

ضعف تحصیلی دانش‌آموزان ارتباطی به آموزش مجازی ندارد/ کتاب نداشتن دانش‌آموزان جرم است

علیرضا رحیمی گفت: اینکه ما بخواهیم مشکلات درسی و ضعف تحصیلی دانش‌آموزان را به آموزش مجازی ربط دهیم کار عجیب و غریبی است؛ آموزش مجازی کار کارآمدی بود که در تمام دنیا انجام شد.
کد خبر : 622611

علیرضا رحیمی کارشناس آموزش‌وپرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش‌وپرورش گروه جامعه خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سؤال، با توجه این‌که در حال حاضر مدارس بازگشایی شده و حضور دانش آموزان اختیاری است آیا تأثیری بر روند تحصیلی دانش آموزان خواهد داشت؟ گفت: در این موارد باید مؤسساتی که دولتی هستند و تحت حمایت‌اند تحقیقات میدانی انجام دهند تا به نتیجه مطلوب برسند.


رحیمی با بیان این‌که از نظر من اگر مدرسه امکانات کافی در حوزه آموزش مجازی و همچنین دسترسی به دانش آموزان هم در خانه و هم در مدرسه نداشته باشد دانش آموزان متضرر خواهند شد ادامه داد: در گذشته و پیش از آموزش مجازی معلم به طور عادی در کلاس تدریس داشته و به‌یک‌باره با چالش آموزش مجازی مواجه شده‌اند و امروز هم باید این آموزش‌ها هم صورت حضوری و مجازی از سوی معلمان ارائه شود که این قضیه یک فشار روانی همراه با استرس بر روی معلم ایجاد می‌کند که آسیب‌های ناشی از آن درنهایت دانش‌آموزان را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.


به گفته این کارشناس آموزش‌وپرورش بازگشایی مدارس سیاست خوبی است و به‌هرحال باید مدارس بازگشایی شوند، اما قاعده این کار این بود که حداقل صبر می‌کردند تا آمار کرونا به ۵۰ نفر برسد و یا تک‌رقمی شود و همچنین مشکل واکسیناسیون به‌کلی حل شود.





بیشتر بخوانید:






رحیمی در خصوص تکرار پایه تحصیلی برای دانش‌آموزانی که مشکل تحصیلی دارند بیان کرد: این موضوع باید به‌صورت مشخص انجام شود یعنی برای هر مدرسه و هر دانش‌آموز جداگانه بررسی شود.


وی با بیان این‌که تاکنون آموزش‌وپرورش هیچ کار مثبت و اقدام شایسته‌ای برای پیگیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان بعد از آموزش مجازی انجام نداده است افزود: از این رو نظر مثبتی در خصوص آموزش‌وپرورش و مدارس دولتی ندارم.


این کارشناس آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: اینکه ما بخواهیم مشکلات درسی و ضعف تحصیلی دانش آموزان را به آموزش مجازی ربط دهیم یک کار عجیب‌وغریب است؛ آموزش مجازی یک کار کارآمد بود که در تمام دنیا انجام شد و امکان خوبی برای آموزش داشت البته منوط به این‌که معلمان آموزش‌دیده داشته باشیم همچنین در کنار معلم خوب باید امکانات خوبی هم داشته باشیم.


به گفته رحیمی طی این دو سال آموزش پرورش می‌توانست تعدادی ویدئو آموزشی برای آماده‌سازی معلمان در خصوص آموزش مجازی تهیه کند و در اختیار آن‌ها قرار دهد اما متأسفانه با کوتاهی‌هایی که داشتند موجب تشدید استرس بین والدین و دانش آموزان و معلمان شدند.


وی در خصوص اینکه چرا بعضی از مدارس هنوز کتاب درسی دریافت نکرده‌اند افزود: از نظر من این مشکل یک نوع جرم محسوب می‌شود به این دلیل که چون خانواده‌ها پول کتاب درسی را پرداخت کرده‌اند و موظف هستند که کتاب را به دانش آموزان تحویل دهند و دانش‌آموزان و والدین آن‌ها هم نباید دست روی دست بگذارند و باید پیگیر باشند تا فرزندانشان با افت تحصیلی و عقب‌ماندگی درسی مواجه نشوند.


انتهای پیام/۴۱۶۱/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر