صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
میرفخرالدینی درگفت‌وگو با آنا:

کمتر از ۱۰ درصد دانشجویان در رشته‌های مهارتی تحصیل می‌کنند/ لطمه القاب دانشگاهی به جامعه علمی کشور

معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه هنوز برای اکثر خانواده‌های ایرانی مدرک‌گرایی و القاب دانشگاهی مهم است و این موضوع لطمه زیادی به جامعه علمی کشور زده است، گفت: به همین دلیل آمار دانشجویان مهارتی کمتر از ۱۰ درصد کل دانشجویان دانشگاه‌های کشور است.
کد خبر : 622328

سید حیدر میرفخرالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در رابطه با چالش‌های پیش روی آموزش عالی مهارتی، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین فاکتور، فرهنگ‌سازی و جو روانی خانواده است. هنوز برای اکثر خانواده‌های ایرانی مدرک‌گرایی و القاب دانشگاهی مهم است و این موضوع لطمه زیادی به جامعه علمی کشور زده است.


وی با بیان اینکه مهم‌ترین فاکتور تغییر نگرش مردم و جامعه به مقاطع تحصیلی دانشگاهی از بُعد مهارتی است، عنوان کرد: این شاید کوتاهی در معرفی و تبلیغ نظام آموزش عالی مهارتی بوده است و در این راستا، مهم‌ترین فاکتور بحث تغییر دیدگاه افراد است از سوی دیگر سیستم آموزش عالی نیز باید بیشتر به این سمت برود.


معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای افزود: آمار دانشجویان مهارتی کمتر از ۱۰ درصد کل آمار دانشجویان است. بسیاری از اوقات در بعضی از رشته‌ها در دانشگاه‌ها، آموزش را برای آموزش دادن می‌دهیم که این رویه تا اندازه‌ای مطلوب است. بیشتر از آن ما باید نیاز جامعه را درک کنیم.


وی ادامه داد: سیستم آموزشی به‌جای اینکه سیستم فشاری باشد، باید سیستم کششی باشد یعنی به‌جای اینکه اول محصول را تولید کنیم و بعد در بازار به دنبال مشتری‌اش باشیم، ابتدا نیاز مشتری اعم از جامعه و صنعت را بررسی کنیم و بر اساس آن، سرفصل و رشته را تعریف کنیم و دانشجو پذیرش کنیم.


انتهای پیام/۴۱۶۷/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر