صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۲۱ آبان ۱۴۰۰
بختیاری در گفت‌وگو با آنا:

سرفصل‌های درسی باید در راستای حل مسائل جامعه باشد

مدیر کل آموزشی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: سرفصل‌های درسی باید در راستای حل مسائل جامعه باشد.
کد خبر : 620622

حسین بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره اهمیت تغییر سرفصل‌های درسی، اظهار کرد: باید اجزای مختلف سرفصل دروس شامل اهداف شناختی، مهارتی و گرایشی و همچنین محتوای سرفصل و منابع مورد استفاده مبتنی بر نیاز جامعه در بازه‌های زمانی ۵ ساله به‌روزرسانی شوند.


وی در خصوص ۳ حوزه مهم سرفصل درسی که باید به روز باشد، بیان کرد: این حوزه‌ها شامل اهداف، محتوا و منابع درسی است که هر چند در عرصه آموزش تعریف می‌شود ولی می‌بایست با استفاده از امور پژوهشی و تحقیقاتی در به روزرسانی آن‌ها تلاش کرد، در این راستا می‌توان از نتایج تحقیقات نشریات معتبر نیز بهره گرفت.


مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه آموزشی دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه درباره میزان تأثیر تغییر سرفصل‌های درسی در حوزه کارآفرین شدن دانشگاه‌ها، بیان کرد: ارائه سرفصل‌های کاربردی مبتنی بر نیاز جامعه و بخش‌های مختلف دولت و حاکمیت، لازمه کارآفرین شدن دانشگاه‌ها است و با حرکت به سمت تغییر سرفصل‌ها با رویکرد مذکور می‌توان از آموزش‌های کاربردی دانشجویان برای حل مسائل واقعی جامعه بهره برد که این مهم مسیر کارآفرینی دانشگاه را هموار می‌سازد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر