صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۴ - ۱۴ آبان ۱۴۰۰
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

آیا بعد از تزریق ۲ دز واکسن کرونا باید پروتکل‌ها را رعایت کنیم؟ +فیلم

برخی افراد باور اشتباهی دارند و تصور می‌کنند پس از تزریق ۲ دز واکسن کرونا، نیازی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.
کد خبر : 618557

سید محسن زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه جامعه خبرگزاری آنا، درباره لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بعد از تزریق ۲ دز واکسن کرونا اظهار کرد: در مورد واکسیناسیون ویروس کرونا سوال می‌شود که بعد از تزریق ۲ نوبت واکسن کرونا، ایمن هستیم و دیگر نیازی به مراقبت خودمان نیست و افراد با دوستان و خانواده خود همانند قبل ارتباط برقرار می‌کنند و فکر می‌کنند دیگر مشکلی نباید وجود داشته باشند و کرونا از بین رفته است.


رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره این تصور برخی از هموطنان افزود: این موضوع تصور صحیحی نیست و از ابتدای تزریق واکسیناسیون کرونا به هموطنان این بحث مطرح بود که واکسن تا حد بسیار زیادی می‌تواند از ابتلا به این ویروس جلوگیری کند.


وی با بیان اینکه آمارها ثابت کرده واکسناسیون نزدیک به ۸۵ درصد می‌تواند از ابتلا به کرونا و بستری شدن در بیمارستان‌ها جلوگیری کند گفت: همچنین واکسیناسیون کرونا توانسته میزان جانباختگان را نیز در کشور کاهش دهد.



زهرایی در پاسخ به سوالی مبنی بر خطرات رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بیان کرد: واکسیناسیون به معنای این نیست که دیگر در معرض خطر نباشیم و ممکن است علی‌رغم اینکه ۲ نوبت واکسن تزریق کرده‌ایم، در معرض خطر ابتلا به کرونا باشیم.




بیشتر بخوانید


واکسیناسیون به معنی منتفی شدن کرونا نیست/ خطر بازگشایی مدارس و رفع محدودیت‌ها


تست‌های تشخیصی کرونا در کشور از ۳۵ میلیون فراتر رفت/ تزریق یک میلیون و ۵۶ هزار دُز واکسن در شبانه‌روز گذشته


ممنوعیت تردد شبانه تأثیری در کنترل کرونا ندارد




رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه ممکن است خودمان فرم شدید بیماری را نگیریم و به فرم خفیف این بیماری مبتلا شویم گفت: با توجه به این امر اگر به فرم خفیف این بیماری مبتلا شویم، برای دیگران و نزدیکان می‌تواند خطرناک باشد و این موضوع از جهات مختلف اخلاقی، عرفی، قانونی و وجدانی درست نیست، چراکه با رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی باعث مبتلا شدن فرد دیگری شده‌ایم. در همین راستا اگر سیستم ایمنی بدن فردی پایین باشد، امکان بستری شدن وی هم وجود دارد.


وی با بیان اینکه هم برای سلامت خود و هم برای سلامت اطرافیان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم گفت: تا زمانی که مسئولان بهداشتی با رصد شرایط به این نتیجه برسند که بیماری به صورت کامل در جامعه کنترل شده و نیاز به اقدامات پیشگیرانه مثل ماسک و ... نیست، باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم.


در این فیلم زهرایی درباره این موضوع بیشتر توضیح داده است:





انتهای پیام/۴۱۷۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر