صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برنامه سینمای ایران به خاطر «آشغال‌های دوست داشتنی» پخش نشد

برنامه سینمای ایران به دلیل حضور محسن امیریوسفی کارگردان فیلم‌های پر حاشیه «آشغال‌های دوست داشتنی» و «خواب تلخ» از کنداکتور شبکه 4 سیما حذف شد.
کد خبر : 61564

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، طبق اعلام قبلی قرار بود محسن امیریوسفی کارگردان فیلم‌های «آشغال‌های دوست داشتنی» و «خواب تلخ» امشب (24 دی ماه) در برنامه سینمای ایران که پنج‌شنبه هر هفته ساعت 23 به صورت زنده روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رفت، حضور یابد، اما بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی قبلی این برنامه پخش نشد.


این در حالی است که طی روزهای اخیر خبرهای زیادی در مورد امیریوسفی و فیلم‌هایش در رسانه‌ها منتشر شد.


محمد حیدری دبیر سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری این رویداد بزرگ فرهنگی از فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» با عنوان معضل جشنواره نام برد و گفت به دلیل نداشتن پروانه نمایش اصلا این فیلم را به هیات انتخاب ندادیم که ببینند.


در پی این اتفاق شهاب حسینی که بازیگر نقش اصلی فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» است، از سمت مشاور دبیر جشنواره استعفا داد.


پس از آن حیدری در برنامه هفته گذشته سینمای ایران از این که چنین لفظی را در مورد این فیلم به کار برده عذرخواهی کرد و اعلام داشت که استعفای شهاب حسینی را نپذیرفته است.


در ادامه محسن امیریوسفی با انتشار نامه ای با عنوان «جناب آقای حیدری، عذرخواهیتان قابل تقدیر است ولی به بخشش نیاز ندارم!» نسبت به سخنان دبیر جشنواره واکنش نشان داد.


حبیب رضایی دیگر بازیگر این فیلم نیز با انتشار نامه‌ای با عنوان «بگذارید یک بار هیات انتخاب «آشغال‌های دوست‌داشتنی» را ببیند» از مسئولین خواست تا شرایطی را فراهم کنند که این فیلم لااقل توسط هیات انتخاب جشنواره دیده شود.


فیلم «خواب تلخ» ساخته دیگر محسن امیریوسفی نیز پس از 12 سال توقیف و پشت سر گذاشتن حواشی بسیار چندی پیش در گروه هنر و تجربه اکران شد و با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان مواحه شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر