صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۹ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰
به‌منظور بررسی مشکلات صورت گرفت؛

بازدید نمایندگان مجلس از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بازدید و مشکلات این مرکز علمی و آموزشی را بررسی کردند.
کد خبر : 615152

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از شهرکرد، علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد بازدید و مشکلات باشگاه سوارکاری این مرکز علمی و آموزشی مورد بررسی قرار گرفت.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در این بازدید با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری یکی از مراکز اصلی خاستگاه پرورش اسب اصیل ایرانی است، گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس با وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارتباط مستقیم دارد.



یزدی‌خواه افزود: صنعت اسب و گردش مالی پرورش اسب در دنیا به‌خصوص در کشور ما می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی و تزریق روحیه نشاط، شادابی و سرگرمی در جامعه را در پی داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه صنعت اسب یک صنعت قابل توجه است، بیان کرد: صنعت اسب از نظر مسابقات چوگان، مسابقات دوره‌ای، پرش، نگهداری و نمایشگاه‌های زیبایی علاقه‌مندان خاص خود را دارد و افرادی که در این صنعت هزینه می‌کنند، عاشق هستند.


لزوم کسب درآمد از صنعت اسب در دانشگاه آزاد اسلامی


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با توجه به اینکه استان چهارمحال و بختیاری از مراکز اصلی خاستگاه پرورش اسب اصیل ایرانی بوده در کنار اسب‌های معروف از کشورهای اروپای شرقی و غربی پیشگام است؛ چراکه اسب‌های کشورهای اروپایی با بدن‌های حجیم بیشتر برای بارکشی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.




بیشتر بخوانید:


پرورش و نگهداری اسب دره‌شوری با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد


آغاز ثبت‌ نام باشگاه سوارکاری مزرعه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد




یزدی‌خواه متذکر شد: به اقرار متولیان اروپایی موضوع اسب اصیل ایرانی به‌خصوص در ایلات و عشایر چهارمحال و بختیاری می‌تواند به این صنعت در جهان کمک کند.


وی توضیح داد: باید از صنعت اسب در زمینه‌های پرورش، صادرات، نگهداری، کره‌کشی و اصلاح نژاد به دنبال کسب درآمد باشیم.



نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه مسئولان باید همگانی کردن ورزش سوارکاری را در دستور کار قرار دهند، گفت: با تلاش و پیگیری‌های مجدانه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در راستای تحول در حوزه ورزش سوارکاری پیشگام شده و هر تحولی در این صنعت نیازمند برنامه دقیق و روشن برای رسیدن به افق چشم‌انداز با یک برنامه عملیاتی است.


راستینه هفشجانی با اعلام اینکه سند تحول ورزش سوارکاری در دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده است، تأکید کرد: در این سند از اصلاح نژاد اسب تا اقتصاد این صنعت و پرورش مربی سوارکاری مطالبی عنوان شده است.


وی اظهار کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی و زیست بوم و فرهنگ مردم استان چهارمحال و بختیاری، سوارکاران بزرگ ملی از دیرباز از استان چهارمحال و بختیاری بودند.


نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: فرهنگ بختیاری و عشایری در استان چهارمحال و بختیاری در طول سال‌های متمادی، فرهنگ سوارکاری را نهادینه کرده و ضرورت دارد مسئولان استان این صنعت را به‌عنوان اولویت توسعه همگانی کردن ورزش سوارکاری در دستور کار قرار دهند.


راستینه هفشجانی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد باید با یک برنامه جامع، زمان‌بندی شده و یک نظام‌نامه عملیاتی یک بازتعریفی برای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز توسعه سوارکاری انجام دهد.


دلیل میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در رویدادهای ورزشی


نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی همواره تلاش کرده از همگانی شدن ورزش‌ها حمایت کند و یکی از این مؤلفه‌ها، همگانی کردن ورزش سوارکاری است؛ بنابراین باید از طریق فدراسیون‌های مربوط و وزارتخانه مربوطه این موضوع را پیگیری کنیم.


راستینه بیان کرد: امیدوارم که این آغازی برای یک تحول در ورزش سوارکاری استان چهارمحال و بختیاری و البته در عرصه ملی باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری هم گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری و موقعیت خوب جغرافیایی در استان چهارمحال و بختیاری و نبود اردوبام در مرکز استان، واحد شهرکرد آمادگی خود را برای ساخت این مجموعه بزرگ اعلام می‌کند.


ابراهیم رحیمی تأکید کرد: چهارمحال و بختیاری به ‌واسطه برخورداری از ارتفاع مناسب، آب‌ و هوای پاک، چهارفصل و برخورداری از موقعیت توسعه ورزش‌های زمستانی مورد توجه بسیاری از تیم‌های ورزشی کشور و حتی گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.


وی بیان کرد: ساخت اردوبام موجب میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در رویدادهای ورزشی و آشنایی مردم کشور با فرهنگ و رسوم منطقه می‌شود و می‌تواند نقش مؤثری در توسعه اقتصادی این استان داشته باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد اظهار کرد: مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار آماده ارائه خدمات تحقیقاتی و آموزشی به دانشجویان رشته‌های کشاورزی و دامپزشکی است.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر