گسترش تجارت الکترونیکی ایران با حذف عنوان تجاری از بستههای پستی
رمضانعلی سبحانیفر در پاسخ به پرسش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا در خصوص میزان بهرهبرداری شرکت ملی پست از ظرفیتهای موجود در کسبوکارهای حوزه حملونقل بهویژه در کلانشهرها اظهار کرد: هماکنون شرکت ملی پست به طور گستردهای از ظرفیتهای بخش خصوصی در زمینه حملونقل استفاده میکند. درواقع این مجموعه همکاریهای زیادی با شرکتهای دانشبنیان دارد.
وی افزود: شرکتهای همکاریکننده با پست طبق مفاد قراردادشان هزینهای بهازای هر بستهای که جابهجا میشود به شرکت ملی پست پرداخت میکنند. در حقیقت شرکت ملی پست برنامه گستردهای برای همکاری با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیتهای کسبوکارهای حوزه حملونقل دارد و قطعاً در آینده نیز با توجه به افزایش حجم مرسولههای پستی و بالا رفتن نیاز کشور چنین همکاریهایی ادامه پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با اشاره توجه ویژه دولت سیزدهم به موضوع دیپلماسی فناوری و چگونگی نقشآفرینی پست برای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور عنوان کرد: شرکت ملی پست از دولت قبولی مکاتبات خود با دستگاههای دولتی را در خصوص حذف عنوان تجاری از بستههای پستی را آغاز کرده و تلاشها در این راستا همچنان ادامه دارد. وقتی عنوان تجاری از بستههای پستی حذف شود کمک شایانی به تولید ملی خواهد شد.
سبحانیفر ادامه داد: تجاری بودن بستههای پستی به موضوع ارزآوری و درآمدزایی برای کشور صدمه میزند. قطعاً حذف این عنوان از بستههای پستی موجب توسعه تجارت الکترونیک ایران با سایر کشورهای جهان شده و زمینه گسترش ارتباطات بینالمللی را فراهم میکند.
انتهای پیام/۴۱۴۴/پ
انتهای پیام/