صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جعفریان در گفت‌وگو با آنا:

آموزش مهارت‌های‌ کارآفرینی باید در تدوین برنامه درسی دانشگاه‌ها گنجانده شود

مدیرکل پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: آموزش مهارت‌های مورد نیاز برای ایفای نقش فعال در جامعه شامل مهارت‌ در زمینه نوآوری، کارآفرینی، نقش‌آفرینی در اقتصاد باید در برنامه‌های درسی مرسوم دانشگاه‌ها گنجانده شود.
کد خبر : 611933

علی جعفریان دهکردی در گفت‌وگوبا خبرنگار خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت آموزش عالی کشور، همگامی و همترازی با دانشگاه‌های برتر جهان استف خاظر نشان کرد: با توجه به اینکه دانشگاه‌های سطح یک دنیا کاملا مورد اعتماد جامعه خود هستند لذا رویکرد حل مسائل و مشکلات جامعه و ترسیم افق آینده علم، فناوری و صنعت بر پایه تولید علم در کشور ۲ وظیفه اصلی دانشگاهها در افق ۱۴۰۴ بوده و مأموریت اخیر فقط از عهده دانشگاه‌ها و به تبع آن آموزش عالی برمی‌آید.


مدیرکل پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه افزود: همگامی با دانشگاه‌های برتر جهان به معنی دنباله‌روی نیست و کشور باید الگوهای بومی خود را داشته باشد و زمانی‌که چنین چشم‌اندازی ترسیم می‌شود؛ حضور فعال در عرصه جهانی، خوداتکایی، استقلال مالی و انجام پژوهش‌های بین‌رشته‌ای که حل مسائل مهم جهانی که در گرو توسعه این مطالعات است، جزو مأموریت‌های دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: در افق ۱۴۰۴ دانشگاه‌ها باید محیطی را فراهم کنند که افرادی که در این زیست‌بوم قرار دارند، توسعه‌یافتگی را نسبت به جامعه بیرونی به‌صورت کامل، احساس کرده و جامعه بیرونی نیز باید حس اعتماد کامل به دانشگاه‌ها داشته باشد.


جعفریان با اشاره به اینکه انجام این مأموریت‌ها مسیر را مشخص می‌کند، اظهار کرد: بر این اساس، برنامه درسی باید طوری طراحی شود که این مهارت‌ها را در کنار دروس تئوری و مفاهیم پایه به دانشجویان آموزش دهد و مهارت ارتباط با جامعه را به دانشجو منتقل کند، آموزش مهارت‌ در زمینه نوآوری، کارآفرینی، نقش‌آفرینی در اقتصاد و در مجموع مهارت‌های مورد نیاز برای ایفای نقش فعال در جامعه در کنار سرفصل‌های درسی مرسوم دانشگاه، باید گنجانده شود.


انتهای پیام/۴۱۶۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر