صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۴ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
دهقانی‌ فیروزآبادی‌ عنوان کرد:

دانشگاه آزاد اسلامی به سمت شهریه صفر حرکت می‌کند

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به سمت شهریه صفر حرکت می‌کند.
کد خبر : 609156

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، روح‌الله دهقانی فیروز آبادی صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن دکتر حبیبی اظهار کرد: ۲۰ سال پیش وقتی جوان وارد دانشگاه می‌شد، معادل اشتغال بود ولی اکنون اینگونه نیست.


وی افزود: امسال فقط ۵۲ درصد از داوطلبان انتخاب رشته کردند زیرا که دیگر همه می‌دانند قبولی در دانشگاه به معنای اشتغال نیست.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: باید به این امر توجه شود که اگر دوران جوانی به صحت و خوبی نگذرد، نیروی محرکه دانشجویان از بین می‌رود.


دهقانی فیروزآبادی گفت: اکنون باید دانشجو را به گونه‌ای تربیت کنیم که خودش کارش را راه بیندازد. دانشگاه آزاد اسلامی در ساختار خصوصی خود تصمیم گرفته به دانشگاه کارآفرین تبدیل شود.


وی افزود: دانشگاه آزادی که بر مبنای شهریه تأسیس شده بود، اکنون با قوانین و آیین‌نامه‌های خوبی که دارد به سمت شهریه صفر حرکت می‌کند. دانشگاه آزاد فضایی دارد که از دانشجویی خارج شود و آینده شغلی شما را تضمین کند. به همراه فرهنگ کارآفرینی که در دانشگاه به راه افتاده است، تک‌تک دانشجویان در قالب تیم‌های کوچک به کسب و کارهایی تبدیل می‌شوند که علاوه بر اشتغال خودشان دیگران را به کار می‌گیرند.


وی به دانشجویان توصیه کرد: دانشجویان عنوان دانشجوی صرف را از روی خودشان بردارند، برای ایجاد شغل باید از فضای آموزشی بیرون بیایند و فعال باشند. به خاطر کرونا نتوانستیم ارتباط دانشجویی را شکل دهیم ولی دانشجویان برای ایجاد شغل، مطالبه کارآفرین شدن را داشته باشند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر