صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۶ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت اعلام کرد؛

رسیدگی به ۱۴ هزار گزارش مردمی از تخلفات در بازار

سجادی گفت: در مرداد ماه امسال بیش از ۱۴ هزار گزارش مردمی از تخلفات بازار در کشور دریافت و رسیدگی شده است.
کد خبر : 608484

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، سید مجتبی سجادی، مدیر کل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت اظهار کرد: در مردادماه امسال ۱۴ هزار و ۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.


وی گفت: این گزارش‌ها شامل ۲ هزار و ۴۱۴ مورد گزارش کتبی و ۱۷۷۴ مورد حضوری و ۹۸۷۲ مورد تلفنی بوده که البته از مجموع آن‌ها، ۳۹۷۶ مورد متخلف و ۵۶۸۵ مورد غیرمتخلف شناخته شد و ۴۴۰۲ فقره دیگر به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.


سجادی ارزش ریالی پرونده‌ها را بیش از ۸ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: از این تعداد شکایات ۱۲ هزار و ۵۳۰ فقره مربوط به کالا بوده و یک‌هزار و ۵۳۰ مورد دیگر مربوط به خدمات است.


مدیر کل بازرسی ویژه با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب و عدم درج قیمت است، تصریح کرد: بیشترین شکایات در بخش کالا مربوط به انواع نان، گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران‌های غذاخوری بوده است.




بیشتر بخوانید:


پیمان شانگهای چوبی لای چرخ تحریم‌ها





این مقام مسئول همچنین درباره مصالحه قبل از شکایات نیز عنوان کرد: در این مدت از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده‌، ۳۳۸ فقره در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.


مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت در خصوص راه‌های مختلف و متفاوت برای ثبت و رسیدگی به شکایات نیز توضیحاتی ارائه داد و افزود: به‌منظور نظارت‌های پیشگیرانه، رصد و پایش بازار، جلوگیری از افزایش قیمت کالا و خدمات و ایجاد آرامش روانی در جامعه، سامانه ۱۲۴ به‌طور شبانه‌روزی آماده رسیدگی به شکایات مردمی و شناسایی واحدهای متخلف اقتصادی است و شهروندان درصورتی‌که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آن‌ها اجحافی صورت گرفته می‌توانند از طریق مراجعه حضوری، شماره‌گیری از طریق تلفن ۱۲۴، کتبی، پست، پرتال سازمان حمایت «WWW.cppo.ir» و اپلیکیشن آپ نسبت به تنظیم شکایات خود اقدام نمایند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر