صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۹ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
دهقانی فیروزآبادی خبر داد؛

ابلاغ شاخص‌های ارزیابی و سطح‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از ابلاغ شاخص‌های ارزیابی و سطح‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 604091

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حمایت و پشتیبانی از مراکز رشد واحدهای دانشگاهی بر اساس سطح‌بندی یکی از اهداف و برنامه‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری است.


وی ادامه داد: شاخص‌های ارزیابی و سطح سطح‌بندی شامل سه بخش شاخص‌های کمی و کیفی مرکز رشد، شاخص‌های هسته‌ها/ واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان و شاخص‌های مالی است. هر کدام این بخش‌ها به ترتیب دارای ۲۲، ۱۳ و ۳ زیرشاخه است.


دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: در مقایسه با سال گذشته با هدف ارتقا و توسعه شاخص‌ها و به منظور رصد تمامی فعالیت‌های مدیران مراکز رشد ۱۳ مورد جدید به شاخص‌ها اضافه شده و از ۲۵ شاخص به ۳۸ مورد افزایش یافته است. از جمله این موارد می‌توان به تفکیک انواع رویدادهای فناورانه اشاره کرد که در ۱۰ زیرشاخه تعریف شده‌اند و با توجه به محتوا و نوع فعالیت از امتیازات متفاوتی برخوردار هستند.


معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: توانمندسازی مدیران مراکز رشد از طریق حضور و برگزاری دوره‌های تخصصی مختلف، سطح‌بندی مراکز رشد دانشگاه، اختصاص امتیازات مجزا به شرکت‌های خلاق، واحدهای فناور در مرحله پسا رشد و مراکز رشد تخصصی از دیگر مواردی است که به شاخص‌های ارزیابی و سطح‌بندی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اضافه شده است.


دهقانی فیروزآبادی در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ درمجموع ۹ مرکز رشد در سطح ۱، تعداد ۱۵ مرکز رشد در سطح ۲ و بقیه مراکز رشد در سطح ۳ قرار گرفتند. انتظار می‌رود تا واحدهای دانشگاهی با حمایت از مراکز رشد خود و با برنامه‌ریزی و فعالیت بر اساس شاخص‌ها بتوانند شرایط لازم برای ارتقا سطح مراکز رشد خود را فراهم کنند.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر