لزوم تغییر رویکردهای آموزشی در مدارس سما
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از سمنان، سیدمحمد بطحایی در نشست مجازی با معلمان و معاونان مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه همه کارکنان سما بهدنبال هدف مشترکی هستند که باید برای رسیدن به آن تلاش کنند، اظهار کرد: برخی از مشکلات مانع رسیدن به اهداف است که باید برای حل آنها اهتمام لازم وجود داشته باشد.
وی افزود: کارکنان مدارس سما برای رسیدن به درجه مطلوب، باید با داشتن برنامههای متمم و مکمل در کنار برنامههای اصلی در جذب دانشآموز بکوشند.
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم تغییر رویکردهای آموزشی در مدارس سما عنوان کرد: باید آرام آرام به سمتی پیش رویم که از فارغالتحصیلان مدارس خود به جای رتبههای برتر کنکور بهعنوان دارندگان نقشهای بالای جامعه افتخار کنیم.
لزوم ارتقای دانش مدیران و کیفیت آموزشی مدارس سما
این مقام مسئول تأکید کرد: برگزاری کارگاههای آموزشی نقش زیادی در ارتقای دانش مدیران و بالا رفتن کیفیت آموزشی در مدارس سما دارد.
بطحایی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار دانشآموز در ۷۵۰ مدرسه سما در حال تحصیل هستند، عنوان کرد: باید برای جذب دانشآموزان بیشتر و تقویت کیفیت آموزشی، مباحث انگیزشی معلمان تقویت شود.
وی در جمع برخی مدیران مدارس سمای استان سمنان نیز بیان کرد: مدارس سما باید با رویکرد مدرسهمحوری شایستگی تصمیمگیری داشته باشند.
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای دانش مدیریت را از لازمههای مدیران مدارس برشمرد و اضافه کرد: مدیر باید رویکرد سیستمی را به خوبی بشناسد و با مطالعه و گذراندن دورههای آموزشی آنچه را که فرامیگیرد در عمل به کار بندد.
بطحایی با بیان اینکه ایجاد کارگاههای آموزشی نقش زیادی در ارتقای دانش مدیران و بالارفتن کیفیت آموزشی در مدارس دارند، توضیح داد: به این منظور طرح دهکده آموزش را در کشور راهاندازی کردیم که فعلاً فعالیت آن به دلیل شیوع کرونا مختل شده است.
انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/
انتهای پیام/