صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا از مشکل بیمه تکمیلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گزارش می‌دهد؛

نارضایتی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از عدم اجرای تعهدات بیمه تکمیلی/مدیرعامل بیمه ملت: قول می‌دهیم از اول مرداد مشکلات حل شود

درحالی‌که کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از عدم اجرای تعهدات بیمه تکمیلی بیمه ملت ناراضی هستند، مدیرعامل بیمه ملت قول رفع مشکلات را داده است.
کد خبر : 595884

به گزارش خبرنگار نظام دانشگاهی خبرگزاری آنا، مدتی است که بیمه ملت عهده دار پروژه بیمه تکمیلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور شده است. اما عملکرد این شرکت منجر شده تا خانواده بزرگ کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به این شرکت اعتراض داشته باشند. نارضایتی‌هایی که از عمل نکردن بیمه ملت به تعهدات خود شکل گرفته است.


بنا به اذعان بسیاری از کارکنان این دانشگاه؛ بیمه ملت که از بهمن ۱۳۹۹ طرف قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان است، به بیشتر تعهدات خود پایبند نبوده و همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی و نارضایتی‌های برای آن‌ها شده است.


با توجه به اتفاقات رخ داده موارد ذیل از جمله تعهداتی است که عدم انجام آن‌ها از طرف بیمه ملت باعث آزرده خاطر شدن اعضای این خانواده بزرگ شده است:


۱-علی‌رغم ثبت مدارک درمانی در سامانه بیمه ملت ،خبری از پرداخت حداکثر ۱۵روزه نیست.


۲-نمایندگان بیمه ملت که برای دریافت مدارک به واحدها معرفی شده اند که طبق قرارداد باید بصورت منظم حضور داشته باشند که متاسفانه اکثرا حضور کافی ندارند و در بعضی مواقع کلا مراجعه نمی نمایند.


۳-مراکز درمانی که در سایت بیمه ملت بعنوان طرف قرارداد معرفی شده اند حاضر به انجام خدمات نیستند و بعضا اعلام میکنن قراردادی با بیمه ملت ندارند یا قراردادشون به اتمام رسیده گویا این لیست فقط سیاهه‌ای برای نمایش هست .


۴-در مواردی که پرداخت‌ها انجام شده همکاران از میزان پرداخت‌ها گلایه دارند که پیشنهاد میشود بصورت رندومی بررسی شود .


۵-مسئولان رفاهی واحدها در خصوص جمع آوری و ارسال مدارک وظیفه ای ندارند اما عدم مراجعه نمایندگان بیمه در بعضی واحدها باعث کار مضاعف آن‌ها شده و منجر به نارضایتی شود.


علاوه بر موارد ذکر شده نظرسنجی انجام شده از یک جامعه آماری حدوداً ۳ هزار نفری نشان می دهد که ۵۲ درصد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از عملکرد بیمه ملت رضایت ندارند.


مدیرعامل بیمه ملت: قول می‌دهیم مشکلات از اول مردادماه حل می‌شود


با این حال اسماعیل دلفراز مدیرعامل بیمه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در پاسخ به این مشکلات ارائه شده می‌گوید: «قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از بهمن سال ۹۹ منعقد شده و در اجرای آن برخی مسائلی پیش آمد. در برخی از استان‌ها، واحدهای دانشگاهی با تأخیر لیست کارکنان را ارائه دادند که منجر به دیر اجرا شدن تعهدات بیمه ای شد».


وی در پاسخ به این پرسش که با این همه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مدارک درمانی خود را تحویل داده‌اند ولی بیمه ملت به تعهد خود عمل نکرده است، بیان می‌کند: « با سفر به چند استان تلاش کردم این مشکلات حل شود و علی‌رغم موضوع مذکور به دفاتر استانی بیمه ملت با ارائه تنخواه تأکید کردیم تا طی دو سه روز آینده تعهدات زیر یک میلیون تومان را هر چه سریعتر پرداخت کرده و مابقی تعهدات را در چند روز آینده نیز پرداخت».


دلفراز درباره حل مشکلات بیمه تکمیلی اعم از عدم حضور مرتب نماینده بیمه تکمیلی در واحد و مسائل پرداختی به کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اذعان می‌کند: «برخی از مشکلات از سوی بیمه ملت بوده و آن را می‌پذیریم. به کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قول می‌دهیم که از اول مرداد ماه این مشکلات برطرف شود».


همه مشکلات بیمه تکمیلی، بدنه و شخص ثالث کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی حل شود.


با این حال کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مجدانه پیگیر حل مشکلات بیمه تکمیلی هستند. چرا که این مسئله منجر به ایجاد نارضایتی در بدنه دانشگاه آزاد اسلامی شده است.


کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی همجنین انتظار دارند تعهداتی که برای بیمه بدنه و شخص ثالث نیز که از طرف بیمه ملت تعهد داده شده است به همین منوال حل و فصل شود.


با این همه باید منتظر ماند و دید که این مشکلات از اول مرداد ماه مرتفع خواهد شد؟


انتهای پیام/۴۱۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر