صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۲ - ۲۱ تير ۱۴۰۰
جهانگیری در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

«طرح الف و ب» دانشگاه را به کدام جهت می‌برد؟ | حرکت اعضای هیئت علمی در مسیر کارآفرینی و مسئله‌محوری

تغییر جهت دانشگاه از آموزش‌گرایی به کارآفرینی، تحقیق و تولیدعضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: اجرای طرح الف و ب، اعضای هیئت علمی را تشویق به حرکت در مسیر دانشگاه کارآفرین و مسئله‌محور می‌کند تا تحقیقات به صورت هدفمند انجام شود.
کد خبر : 594136

مهدی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با توجه به اجرای طرح الف و ب اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: بر اساس بخشنامه «الف» و «ب» عضو هیئت علمی تمام وقت نوع «الف» موظف به انجام نظام‌مند ۳۲ ساعت و عضو هیئت علمی تمام‌وقت «ب» موظف به انجام نظام‌مند ۱۶ ساعت کار علمی یا معادل آن در هفته مشتمل بر تدریس، پژوهش تحصیلات تکمیلی (راهنمایی پایان‌نامه و رساله دکتری) و پژوهش‌های درون و برون‌سازمانی فعالیت‌های فناورانه، مشاوره، داوری مقاله یا رساله، مشاوره آموزشی و فرهنگی تربیتی دانشجویان، مشارکت در تحصیل درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه، مشارکت در شوراهای علمی و آموزشی، انجام امور اجرایی و نظارتی، آموزش‌های کوتاه‌مدت، مدیریت آزمایشگاه و کارگاه یا کلینیک و انجام امور محوله از سوی دانشگاه است.




بیشتر بخوانید:


صیانت از جایگاه اعضای هیئت علمی در «طرح الف و ب»


ارتقای جایگاه دانشگاه با اجرای «طرح الف و ب»


استادان در «طرح الف و ب» سیاستگذار و مجری هستند


طرح «الف» و «ب» اعضای هیئت علمی چه مزایایی دارد؟


۵ نکته برای اجرای مؤثرتر طرح الف و ب


اختیاری‌بودن نکته اساسی طرح الف و ب




وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید با محور آموزش و پژوهش به سمت دانشگاه کارآفرین و مسئله‌محور حرکت کنند و تحقیقات به صورت هدفمند انجام شود؛ بنابراین اعضای هیئت علمی در طرح الف و ب تشویق می‌شوند تا در این راستا گام برداشته و از مزایای مادی و حقوق بیشتر بهره‌مند شوند.


عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد یادآور شد: دانشگاه‌هایی با اهداف صد درصد آموزشی دیگر کارکرد و متقاضی ندارند و داوطلبان برای ورود به این نوع دانشگاه با توجه به آینده مبهم کاری، اشتیاق و علاقه کمتری دارند و این ایده مدیریتی ایجادشده در دانشگاه آزاد اسلامی (طرح الف و ب) موجب می‌شود تا تغییر جهت از آموزش‌گرا به کارآفرینی، تحقیق، تولید و سرانجام ایجاد مکان‌ها صورت پذیرد.



جهانگیری تشریح کرد: با توجه به زیرساخت‌های بسیار عالی تولید و اشتغال در دانشگاه آزاد اسلامی مانند زمین‌های کشاورزی، پایلوت‌های صنعتی و نیمه صنعتی و از همه مهم‌تر شبکه و بازار داخلی واحدهای دانشگاهی به نظر می‌رسد طرح «الف» و «ب» در مقایسه با طرح‌های موازی دیگر دانشگاه‌ها بازده بهتری داشته و منتج به دستاوردهای مفیدتری شود.


وی تبیین کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای گسترش اقدامات دانش‌بنیان خود و ایجاد تحول اساسی در حوزه فناوری رویکرد جدیدی اتخاذ کرده، اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی باید درصدد مسئله‌محوری و تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات دانش‌بنیان خود باشند تا بتوانند پا به پای دانشگاه‌های مطرح دنیا در این حوزه گام بردارند.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر