صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کوروش نریمانی:

نمایش «هیپوفیز» را از سرناچاری در سالن خصوصی اجرا کردم/ حضور بازیگر چهره را شرط اعطای سالن‌ گذاشته‌اند!

کوروش نریمانی که مدتی است پیگیر اجرای نمایش در سالن‌های دولتی است گفت: «در حال حاضر هم به بازتولید و هم به کارهای جدید فکر می‌کنم اما اجرای نمایش و تصمیم قطعی برای اجرای کدام اثر بسته به سالن‌نمایشی و گنجایشش و همچنین زمان اجرا بستگی دارد.»
کد خبر : 59258

این کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «از آنجا که ژانر آثار نمایشی‌ام کمدی است قطعاً نمایشم باید در طی 9 ماه از سال یعنی به جز سه ماه رمضان، محرم و صفر اجرا شود، البته در طی مدت 9 ماهه‌ای که برای اجرا مناسب است ایام برگزاری جشنواره‌ها را نیز باید در نظر گرفت. چراکه در این برهه سالن‌های نمایشی به اجرای آثار جشنواره اختصاص پیدا می کنند. بهترین زمان ممکن برای نمایش های کمدی نیمه اول سال و یا مهرماه است.»


وی که مدتی پیش نمایش «هیپوفیز» را در سالن خصوصی در اقدسیه روی صحنه برده است درباره مشکلات موجود در حوزه تئاتر خصوصی عنوان کرد: «با وجود این‌که نمایش «دن کامیلو» را در سالن دولتی تئاتر شهر اجرا کردم اما نه تنها هیچ کمک مالی دریافت نکردم بلکه هزینه 20 درصد سالن را نیز پرداخت کردم. اگرچه اجرای نمایش «هیپوفیز» در اقدسیه نیز نشان داد که سالن‌های خصوصی هم مشکلات خاص خود را دارد.»


وی ادامه داد: «بزرگترین دردسر سالن‌های خصوصی تعداد صندلی‌ها است. زیرا این سالن‌ها گنجایش چندانی ندارد و از سوی دیگر مسیرش هم برای مخاطب تئاتر مشکل است.»


این کارگردان پیشکسوت تاکید کرد: «سالن‌های خصوصی شرایط مناسبی برای اجرای تئاتر ندارند و امکاناتشان فوق‌العاده محدود است. در سالن اقدسیه حتی صندلی برای انتظار تماشاگر تا رسیدن زمان اجرا وجود نداشت.»


وی اظهار کرد: «نمایش «هیپوفیز» را از سرناچاری در سالن خصوصی اجرا کردم. تنها امید مدیران چنین سالن‌هایی به حضور چهره‌های سینمایی و تلویزیونی است. اگرچه ممکن است حتی با حضور بازیگران سینمایی هم با استقبال مناسبی از سوی تماشاگر روبه‌رو نشویم. اما این درخواستی است که مدیران سالن‌های خصوصی دارند و البته از نظر من اصلاً صحیح نیست.»


نریمانی بیان کرد: «بسیاری از بازیگران چهره و مشهور سینما و تلویزیون، هنرمندان تئاتری بوده‌اند و ما نباید کارنامه و کار همه افراد را زیر سوال ببریم بلکه انتقاد من به این است که توجه به بازیگر چهره به عنوان شرط اعطای سالن‌ها تصمیم درستی نیست.»


وی با اشاره به وضعیت اجرای نمایش در تالار وحدت تصریح کرد: «اجاره سالن‌های نمایشی باعث تأسف است و از نظر من چننی عملکردی یعنی شانه‌ خالی کردن متولیان تئاتر از زیر بار مسئولیت، که اتفاق خوشایندی را در پی نخواهد داشت.»



انتهای پیام/

ارسال نظر