صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۹ - ۰۵ تير ۱۴۰۰
قائمی مطرح کرد؛

رسالت رئیس جمهور منتخب برای تضعیف گرایش‌های غربی در دانشگاه‌ها | کارخانه‌های تعطیل‌شده احیا شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: دانشگاه‌ها با تضعیف گرایش‌های غربی و تقویت گرایش‌های دینی و اسلامی می‌توانند نقش‌آفرینی بهتری در کشور داشته باشند.
کد خبر : 590177

مرتضی قائمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره انتظار جامعه دانشگاهی به‌عنوان قشر فرهیخته جامعه از رئیس جمهور منتخب مردم اظهار کرد: مردم حجت‌الاسلام رئیسی را به‌عنوان نامزد اصلح شناختند و به او رأی دادند، دانشگاهیان و مردم انتظار دارند رئیس جمهور منتخب تلاش کرده و به وعده‌هایش عمل کند تا وضعیت موجود متحول شود، چراکه وضعیت موجود از ابعاد مختلف دچار اشکال بوده که معیشت و اشتغال مردم هم جزء آن است.


وی با بیان اینکه دولت سیزدهم باید با برنامه‌های جامع به جای اتکا به برجام، به توان جوانان، حمایت از برنامه‌ها و خلّاقیت‌های این قشر متکی باشد و جلوی فساد و رانت‌خواری را بگیرد، اضافه کرد: رئیس‌جمهور منتخب باید برنامه‌های جدیدی را برای احیای اقتصاد، بازگرداندن ارز و پول ملی به جایگاه اصلی‌، کنترل تورم و گرانی، اشتغال و از بین بردن بیکاری و احیای کارخانه‌های تعطیل شده ارائه کند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان بیان کرد: مردم انتظار دارند حجت‌الاسلام رئیسی اقداماتی را که توانسته در قوه قضائیه انجام داده و توان خود را به اثبات رسانده، در دولت هم ادامه دهد و در این حوزه‌ها تأثیر جدی بر اقتصاد، فرهنگ و اجتماع بگذارد.


ویژگی‌های منحصربه‌فرد رئیس‌جمهور منتخب


این استاد دانشگاه درباره اولویت‌های رئیس‌جمهور منتخب هم گفت: با نهج‌البلاغه انقلاب کردیم، بنابراین باید خصوصیات رئیس‌جمهور مبتنی بر شاخص‌هایی باشد که امیرمؤمنان علی (علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه ارائه داده است.


قائمی عنوان کرد: حجت‌الاسلام رئیسی دارای ویژگی‌های تعهد و تقوی، عدالت اجتماعی، حمایت از طبقه محروم و ضعیف، صداقت در رفتار با مردم، مسئولیت‌پذیری در قبال مشکلات مردم، استفاده از تجربه، فعالیت‌های کارشناسی شده و مشاوران متخصص، متعهد، همراه و سالم است، بنابراین مردم با این شرایط رئیس جمهور منتخب را انتخاب کردند.


وی با بیان اینکه دوندگی و همت در کار از ویژگی‌های رئیس‌جمهور منتخب است و این موضوع می‌تواند وضعیت جامعه را بهتر کند، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور باید افرادی که دلبستگی به کشور و اسلام داشته، متخلّق به اخلاق اسلامی، متعهد به اسلام و منافع ملی، دارای سوابق خدمت به مردم، سالم و دوری از فساد (خود و خانواده‌شان) هستند، به کار بگیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان مطرح کرد: رئیس‌جمهور منتخب باید در روابط بین‌الملل مقتدرانه و باعزت عمل کند، متکی بر مردم بوده و با قدرت و شجاعت حرف بزند، از تجارب قبلی استفاده و کشورهای طرف برجام که به تعهدشان عمل نکردند که باید به انجام تعهداتشان مجاب کند.


قائمی با بیان اینکه تعامل با دنیا لازم است، متذکر شد: مذاکره باید هوشمندانه، مقتدرانه، مبتنی بر عزت ملی، دینی و متکی به توان داخلی انجام شود و در این صورت رئیس جمهور منتخب می‌تواند با کشورهایی که نیت بدی ندارند تعامل خوبی برقرار کند و کشورهایی هم که نیت بدی دارند، نمی‌توانند در سرنوشت ملی ما تأثیرگذار باشند.


ارتباط ضعیف میان دانشگاه و جامعه مشکل فعلی کشور است


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل فعلی آموزش عالی، ارتباط ضعیف میان دانشگاه و جامعه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی است، همچنین ناهنجاری‌های جامعه در ارتباط با دانشگاه رفع می‌شود و با اتکا بر ارزش‌های دینی می‌توان بسیاری از مسائل را حل کرد و امیدواریم با معرفی وزیر جدید به این معضل رسیدگی شود.


وی با بیان اینکه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، دانشگاه باید خود را تقویت کند، بیان کرد: دانشگاه‌ها با تضعیف گرایش‌های غربی و تقویت گرایش‌های دینی و اسلامی می‌توانند نقش‌آفرینی بهتری در کشور داشته باشند. و رئیس‌جمهور منتخب در این راستا باید اقدامات لازم را در تعامل با دانشگاه‌ها انجام دهد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان مطرح کرد: حرکت دانشگاه در مرزهای دانش موجب می‌شود به نیازهای جامعه در صنعت و فناوری، اختراع، اکتشاف و تولید بهتر پاسخ دهد، اما دانشگاه در این زمینه توانمندی‌های خود را نشان نداده و امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب این مشکل را رفع کند و بیشترین ارتباط میان دانشگاه و جامعه به وجود بیاید.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۱۱۷/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر