صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۹ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰
در کمیسیون دائمی شورای عتف؛

برنامه‌های ارتقای علوم پایه در سال ۱۴۰۱ بررسی شد

در تازه‌ترین جلسه شورای عالی عتف، برنامه کمیسیون تخصصی علوم پایه و فناوری‌های همگرا برای ارتقای علوم پایه در سال ۱۴۰۱ تشریح شد.
کد خبر : 589494

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در دویست و سومین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی عتف، گزارش عملکرد کمیسیون تخصصی علوم پایه و فناوری‌های همگرا و گزارش عملکرد وزارت آموزش و پرورش در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های‌ شورای عالی عتف ارائه شد.


در دستور اول این جلسه گزارش عملکرد کمیسیون تخصصی علوم پایه و فناوری‌های همگرا توسط دکتر سمنانیان، رئیس کمیسیون تخصصی ارائه شد.


در این گزارش به آمار شرکت‌کنندگان کنکور در حوزه علوم‌ پایه؛ برنامه چهار ساله کمیسیون؛ گزیده سخنرانی‌های اعضای کمیسیون در جلسات مختلف کمیسیون اشاره شد و سپس برنامه‌هایی که در سال‌های اخیر برای ارتقای علوم پایه طراحی و به اجرا گذاشته شده است بحث شد. در پایان، برنامه کمیسیون برای ارتقای علوم پایه در سال ۱۴۰۱ نیز تشریح شد.


پیرو این ارائه دبیر کل شورا تاکید کرد: باید برنامه علوم پایه در چارچوب یک سیاست کلی راهبردی پیگیری شود.


در دستور دوم گزارش عملکرد وزارت آموزش و پرورش در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های‌ شورای عالی عتف ارائه و پیشنهادهایی در خصوص افزایش هم‌افزایی با شورا داده شد. این ارائه توسط معاون فناوری اطلاعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ارائه شد.


در این گزارش به جایگاه نیروی انسانی و مالی در حوزه پژوهش و فناوری؛ جریان پژوهش در وزارت آموزش و پرورش؛ و فعالیت‌های اخیر وزارت در حوزه پژوهش و فناوری تاکید شد و سپس برنامه‌ آتی وزارتخانه در حوزه پژوهش و فناوری ارائه شد. اعضای حاضر در جلسه به اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و داشتن برنامه تحقیقاتی که بتوانند پشتوانه اجرایی این سند باشند، تاکید کردند.


انتهای پیام/۴۱۶۲/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر