صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۲۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایری در گفت‌وگو با آنا:

عدالت آموزشی در کیفیت آموزشِ دانش‌آموزان موفق نبود

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایری وزارت آموزش و پرورش می‌گوید، متاسفانه عدالت آموزشی در کیفیت بخشیدن به امر یادگیری و آموزش بین دانش‌آموزان موفق نبوده است.
کد خبر : 583904

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش گروه جامعه خبرگزاری آنا، در زمینه اجرای عدالت آموزشی با شیوع کرونا گفت: ساختار دولتی و حکومتی ایران از نظر آموزش و اینکه توانسته است دانش‌آموزان را به درستی وارد مراکز آموزشی کند، به خوبی عمل کرده و جزء کشورهای برتر در این زمینه هستیم اما در زمینه تحقق عدالت آموزشی به واقع و در ماهیت خود آن، یعنی در کیفیت بخشیدن به امر یادگیری و آموزش بین دانش‌آموزان موفق نبودیم و لذا لازم است که بیشتر تلاش کنیم.


وی با بیان اینکه شیوع کرونا باعث شد تا روش آموزش در کشور از حضوری به سمت مجازی و غیر حضوری سوق پیدا کند، افزود: شاید بتوان یکی از دلایل عدم تحقق عدالت آموزشی در یک سال اخیر را به شیوع کرونا ربط داد.


مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: البته به دلیل اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم، صعب‌العبور و عشایری از ویروس کرونا دور بودند، کلاس‎‌های آنها در ایام شیوع کرونا به صورت حضوری برگزار شد و منجر به این شد که یادگیری این دانش ‌آموزان بسیار بهتر از دانش آموزان داخل شهر صورت بگیرد.


سیفی در مورد نقش بسته‌های آموزشی در تحصیل دانش آموزان تصریح کرد: شرایط کرونایی نشان داد که اگر بسته‌های آموزشی مختلف در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد یعنی مدرسه تلویزیونی و آموزش مجازی در کنار هم برگزار شود، باعث می‌شود آموزش تعمیق پیدا کند. طی دوسال گذشته در مورد دانش آموزان مناطق دور افتاده که دسترسی به ابزارهای آموزشی نداشتند، بهترین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم، برگزاری حضوری کلاس‌ها بود.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: بنابراین در مناطق عشایری معلم‌ها به صورت حضوری در کلاس‌ها حاضر می‌شدند، در حقیقت به علت اینکه تعداد دانش آموزان پایین بود و از کرونا دور بودند، سرکلاس‌های درس حاضر شدند و یادگیری صورت گرفت. بنابراین امیدوار هستیم که عدالت آموزشی به این صورت ادامه پیدا کند، البته ممکن است که کلاس‌ها در مهرماه به همین ترتیب برگزار شود اما این اطمینان وجود دارد که از آموزش مجازی و تلویزیون جدا نخواهیم شد و این موارد به جزئی از زندگی روزمره دانش آموزان تبدیل شدند.


سیفی درباره نقش بسیج فرهنگیان در آموزش حضوری دانش آموزان عشایری یادآور شد: قرار بر این که با بسیج فرهنگیان تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم اما تاکنون آموزش‌های حضوری توسط معلمان دغدغه‌مند و دلسوز و به صورت خودکار بوده است.


انتهای پیام/۴۱۵۸/

انتهای پیام/

برچسب ها: عدالت آموزشی
ارسال نظر