صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۹ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
یک عضو شورای شهر خبر داد؛

افزایش غیرقانونی نرخ تاکسی‌های اینترنتی

عضو شورای شهر تهران گفت: طی روزهای اخیر کرایه تاکسی‌های اینترنتی شدیدا افزایش یافته در حالی که مصوبه شورا برای افزایش نرخ کرایه‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی فقط ۳۵ درصد بوده است ولی شرکت‌های اینترنتی تاکسی ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.
کد خبر : 583828

به گزارش خبرنگار شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، حجت نظری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در صحن شورا درباره افزایش نرخ کرایه‌ تاکسی‌های اینترنتی گفت: برابر با قانون شهرداری‌ها تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه در شهر بر عهده شورای شهر است البته اتحادیه کسب و کارهای مجازی هم در این زمینه مدعی قیمت‌گذاری بر تاکسی‌های اینترنتی هستند و وظیفه نظارت را بر عهده دارند.


وی با اشاره به توافقنامه‌ای که بین شهرداری و شرکت‌های ارائه کننده خدمات حمل و نقل اینترنتی صورت گرفته است، گفت: این شرکت‌ها موظف هستند چنانچه رقم کرایه‌شان از نرخ مصوب تاکسی‌های تلفنی بالاتر بود آن را به اطلاع مسافران برسانند.


این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: طی روزهای اخیر کرایه تاکسی‌های اینترنتی شدیدا افزایش یافته در حالی که مصوبه شورا برای افزایش نرخ کرایه‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی فقط ۳۵ درصد بوده است ولی شرکت‌های اینترنتی تاکسی در برخی مسیرها حتی کرایه را ۵۰ درصد بیشتر افزایش داده‌اند.


نظری تصریح کرد: سازمان تاکسیرانی و اتحادیه کسب و کارهای مجازی باید بر این روند قیمت‌گذاری نظارت کامل داشته باشند و اگر تخلفی صورت گرفته با آن برخورد و دریافتی مازاد به مسافر برگردانده شود.


وی خاطرنشان کرد: لازم است به جای افزایش کرایه‌های تاکسی‌های اینترنتی نسبت به حمایت از رانندگان اقدام شود چرا که این قضیه در نهایت منجر به کاهش آمار مسافران خواهد شد.


انتهای پیام/۴۱۶۱

انتهای پیام/

ارسال نظر