صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون حمل‌ و نقل‌ و ترافیک شهردار تهران:

جان رانندگان تاکسی برای ستاد ملی مقابله با کرونا ارزشی ندارد

معاون حمل‌ و نقل‌ و ترافیک شهردار تهران گفت: ۲۰۰ راننده تاکسی در اثر بیماری کرونا فوت کردند که این نتیجه بی‌توجهی ستاد ملی مقابله با کرونا به جان تاکسی‌رانان است.
کد خبر : 583538

به گزارش خبرنگار شهری گروه جامعه خبرگزاری آنا، مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیش از ظهر امروز در نشست خبری گفت: ارتقای کیفیت حمل‌ و نقل عمومی با تاکید بر مترو، توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور، توسعه سیستم حمل‌ و نقل هوشمند، مدیریت عرضه و تقاضا و افزایش ایمنی حمل و نقل و تامین منابع پایدار در اجرای طرح‌های حمل‌ و نقل بخشی از اقدامات ۴ ساله این معاونت بوده است.


وی در خصوص توسعه کمی خطوط مترو عنوان کرد: ۳۲ ایستگاه مترو در این دوره افتتاح و بهره برداری شده است.


معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: احداث ۵ پست برق، ۷۸ سامانه تهویه، ۶۲دستگاه آسانسور از دیگر اقدامات این معاونت بوده است. 


هاشمی با اشاره به اینکه سر فاصله حرکت قطارهای مترو کاهش یافته است اظهار کرد: تهران نیاز به ۱۵۰۰ دستگاه واگن دارد که طی دو قرارداد در حال پیگیری است.


وی در خصوص‌ واکسینه شدن رانندگان تاکسی گفت: ۲۰۰ راننده تاکسی در اثر بیماری کرونا فوت کردند که این نتیجه بی‌توجهی ستاد ملی مقابله با کرونا به جان تاکسی‌رانان است زیرا در صورت ناقل بودن رانندگان جمعیت زیادی مبتلا خواهند شد.


معاون حمل‌ و نقل‌ و ترافیک‌ شهرداری  تهران  در خصوص مدیریت عرضه و تقاضا و افزایش ایمنی در حمل ‌ نقل عمومی گفت: تغییر الگوی اجرای طرح ترافیک با هدف برقراری عدالت اجتماعی، حذف  تبعیض و رانت و فراهم کردن امکان دسترسی تمامی شهروندان به محدوده مرکزی شهر، ساماندهی و مدیریت پارک حاشیه‌ای، آغاز احداث پارکینگ‌های محله‌ای، تغییر رویکرد خط کشی معابر بزرگراهی و اجرای خط کشی عملکرد محور، اصلاح هندسی و رفع نقاط حادثه خیز در این دوره انجام شده است.


هاشمی درباره توسعه حمل و نقل هوشمند، گفت: توسعه زیرساخت فیبر نوری، توسعه سامانه‌های ثبت تخلف از چراغ قرمز، توسعه چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و برنامه‌ریزی جهت بکارگیری بخش خصوصی در نصب ۴۲۰۰ سامانه هوشمند حمل‌ونقل از دیگر اقدامات این معاونت بوده است.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره طرح ترافیک و کاهش این طرح و خسارتی که به شهرداری وارد شد، گفت: بیش از پنج یا ۶ بار در ستاد کرونا گزارش خود را از تعطیلی و کاهش طرح ارایه دادیم که تاثیرات لغو طرح ترافیک در کاهش مسافر کمتر از پنج درصد بوده و حتی سفرهای غیر ضروری را افزایش داده و در طول خطوط، سفرهای خودروها ۳۰۰ درصد در بعضی شرایط رشد داشته است.


وی ادامه داد: در بازگشت طرح ترافیک مانند روز اول از ۶:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰ نبود و شهروندان تا ۸:۳۰ وقت برای خروج داشتند و خروج از ۱۴:۳۰ بعدازظهر به بعد نیز آزاد شد. این کار باعث شد شرایط را برای آلودگی هوا و ترافیک افزایش ندهیم.


انتهای پیام/۴۱۶۱


انتهای پیام/

برچسب ها: مناف هاشمی تاکسی
ارسال نظر