صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
ناظمی مطرح کرد؛

کارآفرینی و تفکر نقادانه مهم‌ترین محتوای آموزشی برای کودکان

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: کارآفرینی و تفکر نقادانه ۲ محتوای اصلی آموزشی برای کودکانی است که دهه‌های آینده وارد بازار کار خواهند شد و دیگر مانند گذشته ریاضی و علوم دروس اصلی نیستند.
کد خبر : 581935

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم  «طرح ملی تربیت مربیان کارآفرینی با رویکرد کسب و کارهای فناورانه» با اشاره به این که دیوایس‌های هوشمند که زمانی به عنوان مانع آموزش به حساب می‌آمد در پاندمی کرونا به ابزار آموزش تبدیل شد، گفت: در کنار تغییر ابزار آموزشی، محتوا نیز با تغییر بسیاری رو به رو شده است. مطالعات نشان می‌دهد ما همواره کودکانی را آموزش می‌دهیم که نه در امروز بلکه در فردا زندگی می کنند.با تغییراتی که آینده نسبت به امروز دارد محتوا نیز باید دچار تغییر شود.


وی افزود: یکی از محورهای مهم آموزشی مورد نیاز برای نسل آینده و کودکان امروز کارآفرینی است، زیرا کارآفرینی به محتوای آموزشی تبدیل می‌شود. آموزشی که می‌گوید اگر می‌خواهید زندگی بهتری در آینده داشته باشید، آموزش ببینید. این نظام آموزشی اندازه تمام نظام‌های دیگر آموزشی در جهان مورد توجه قرار گرفته است.


ناظمی با بیان این که غیر از نظام آموزشی مبتنی برکارآفرینی، در آینده به تفکر نقادانه نیز نیاز است، تصریح کرد: تفکر نقادانه باعث می‌شود دانش‌آموزان استفاده بهتری از ابزار فناوری کنند و بدانند چگونه یاد بگیرند. کارآفرینی و تفکر نقادانه دو محتوای اصلی آموزشی برای کودکانی است که دهه‌های آینده وارد بازار کار خواهند شد و دیگر مانند گذشته ریاضی و علوم دروس اصلی نیستند، بلکه کارآفرینی و تفکر نقادانه نیز باید در کنار آن‌ها تدریس شوند.


ناظمی تاکید کرد: استفاده از ابزار جدید و آموزش کارآفرینی صرفا تغییر در ابزار آموزش نیست، تغییر کل نظام آموزشی در حوزه محتوا و ساختار حکمرانی است. با پذیرفتن تغییرات خودمان را برای آینده آماده می‌کنیم. هر چقدر انعطاف‌پذیری ما برای آینده بیشتر باشد، برای تغییرات شکل گرفته در حوزه تکنولوژی آماده‌تر خواهیم بود. تغییرات نیازمند این است که در استراتژی‌ها و سیاستگذاری آموزشی نیز آن را لحاظ کنیم و بر بال تغییرات سوار شویم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.


معاون وزیر ارتباطات اظهار کرد: مجموعه اتفاقاتی که در این سال‌ها رخ داده، بتواند راه را برای آموزش مبتنی بر ابزار هوشمند و تفکر نقادانه باز کند و بتوانیم خوشامدگوی تغییراتی باشیم که امروز در حوزه فناوری رخ دهد.


بر اساس این گزارش، هدف از دوره‌های تربیت مربی کارآفرینی هنرستان‌ها تکمیل زنجیره آموزش مهارت‌های کارآفرینی است.


انتهای پیام/4144/

انتهای پیام/

ارسال نظر