صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۱:۴۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
راستینه در گفت‌وگو با آنا:

نامزدهای انتخاباتی باید تکلیف خود را با مصوبات مجلس مشخص کنند/ برخی «ما نمی‌توانیم و نمی‌شود» را به جامعه القا می‌کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: داوطلبان باید تکلیف خود را با این مصوبات مجلس مشخص کنند و به مردم بگویند که چه برنامه‌هایی برای تحقق مصوبه اقدام راهبردی، طرح جهش مسکن و اصلاح نظام بانکداری دارند.
کد خبر : 581772

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، بیان اینکه ناامیدی مردم از بهبود شرایط موجود، یکی از مؤلفه‌های کاهش مشارکت در انتخابات است، اظهار کرد: اگر مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشود، تغییری رخ نمی‌دهد و هم‌اکنون دو جریان در انتخابات ۱۴۰۰ حضور دارند.


وی ادامه داد: بانیان و مسببان وضعیت فعلی با ادعای مضحک تغییر وارد میدان شده‌اند؛ مردم اگر می‌خواهند تغییری ایجاد شود، باید مانع رسیدن این افراد به منصب‌های قدرت شوند.


نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: کرونا نیز در کاهش شور انتخاباتی تأثیر داشته و در اذهان عمومی، سؤالات متعددی پیرامون مسائل انتخاباتی شکل‌گرفته است؛ باید به ابهامات مردم پاسخ بدهیم و آنان را از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام انتخابات مطمئن کنیم.


نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: متأسفانه بخشی از جامعه مشغول به یاس آفرینی است و الفاظ «ما نمی‌توانیم و نمی‌شود» را به جامعه القا می‌کنند. دراین‌باره مقام معظم رهبری فرمودند که برخی حقایق را تحریف می‌کنند تا تحریم را به ما تحمیل کنند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بالاخره در طول ۴۲ سال از انقلاب اسلامی، خدمات ارزشمندی انجام‌شده است و نباید این موارد نادیده گرفته شود.


راستینه با بیان اینکه هم‌اکنون مجلس طرح‌های راهگشای بسیاری را تصویب کرده است، گفت: داوطلبان باید تکلیف خود را با این طرح‌ها مشخص کنند و به مردم بگویند که چه برنامه‌هایی برای تحقق مصوبه اقدام راهبردی، طرح جهش مسکن و اصلاح نظام بانکداری دارند.


به گزارش آنا، جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور بعد از پنج روز روند ثبت‌نام از داوطلبان حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: «درمجموع این پنج روز ۵۹۲ نفر داوطلب در انتخابات ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۰ نفر خانم و ۵۵۲ نفر آقا بودند.»


در سه روز نخست ثبت‌نام چهره‌هایی همچون  سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، محمود احمدی‌نژاد، محمود صادقی و علی مطهری در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.


در چهارمین روز ثبت‌نام، «فریدون عباسی و سید مصطفی تاجزاده» سرشناس‌ترین چهره‌های سیاسی بودند که به ستاد انتخابات کشور رفتند و در انتخابات نام‌نویسی کردند.


در روز آخر نیز، چهره‌های شاخص و صاحب‌نام ازجمله آیت‌الله رئیسی، لاریجانی، جهانگیری، محسن هاشمی، عبدالناصر همتی، جلیلی، رضایی، ضرغامی، پزشکیان و عباس آخوندی با مراجعه به وزارت کشور داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدند.


انتهای پیام/۴۱۶۳/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر