صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۶ - ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
افروس خبر داد؛

آغاز برداشت محصولات گندم و کلزا از اراضی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اعلام کرد: برداشت محصولات گندم و کلزا از اراضی تحقیقاتی این دانشگاه آغاز شده است.
کد خبر : 581050

علی افروس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در دزفول با بیان فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در راستای درآمدهای غیرشهریه‌ای اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل برداشت محصولات گندم و کلزا از ۴۹ هکتار زمین تحقیقاتی زیر کشت این دانشگاه آغاز شده است.


وی اضافه کرد: مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در راستای تأمین امنیت غذایی کشور در بخش غله و دانه‌های روغنی (سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹) اقدام به کشت گندم در سطح ۴۱ هکتار آبی و دیم و کشت کلزا در سطح ۸ هکتار از اراضی کرخه و چم دولتی کرده و عملیات برداشت را از ۶ اردیبهشت در اراضی مذکور آغاز کرده که در این مدت ۱۱۱ تُن گندم و ۱۳ تُن کلزا برداشت شده و به مراکز تعاونی روستایی شهرستان اندیمشک و دزفول عرضه کرده است.


تولید محصولات سالم، آموزش و ترویج مصرف بهینه کود و سم


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول افزود: براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی تمامی مراکز خرید در سال جاری ملزم به خرید تضمینی گندم به قیمت کیلویی پنج هزار تومان و کلزا به قیمت هر کیلو ۱۱ هزار تومان شده‌اند.


رئیس مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا بیان کرد: با توجه به اینکه محصولات کشت شده زیر نظر کارشناسان مرکز تحقیقات محصولات سالم کشت می‌شوند تلاش می‌کنیم برای حفظ سلامت جامعه با مدیریت بهینه مصرف کود و سم و سایر نهاده‌ها، محصولات سالم و عاری از هرگونه عناصر مازاد تولید شود.


سعید طاهری قناد در ادامه با اشاره به ماهیت فعالیت‌های مرکز تحقیقات محصولات سالم و ارگانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول افزود: تولید محصولات سالم، آموزش و ترویج مصرف بهینه کود و سم، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، خدمات آزمایشگاهی و کلینیکی از جمله برنامه‌های هدف‌گذاری شده این مرکز تحقیقات است.


انتهای پیام/۴۰۷۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر