صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۸ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
دکتر طهرانچی:

کنکور علم را به شبه‌علم تبدیل می‌کند

لزوم تبیین روش‌های یادگیری عمیقرئیس دانشگاه آزاد اسلامی: دانش‌آموز در کنکور به جای آشنایی با روش‌های علمی با تکنیک‌هایی سحرگونه تست می‌زند.
کد خبر : 576901

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه ۱۴۷ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به‌صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: کنکور مسئله‌ای مثل فیزیک را که یک علم تخصصی است به شبه‌علم تبدیل می‌کند و به دانش‌آموز مسائلی یاد می‌دهد که علم فیزیک را فرانمی‌گیرند.


وی افزود: در جلسات کنکور روی علم کاملاً خط کشیده می‌شود. در خود شیوه برگزاری کار مشکلی وجود ندارد ولی این شیوه برگزاری آثار و پیامدهایی دارد که دانش‌آموز به جای آشنایی با روش‌های علمی با تکنیک‌هایی سحرگونه تست می‌زند. درواقع فرهنگ کنکور تمام مسائل را به هم ریخته و خراب کرده است.


لزوم تبیین روش‌های یادگیری عمیق


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برای اینکه از آسیب‌های روش جدید مدنظرمان در امان بمانیم، روش‌های یادگیری عمیق را در ابتدا به‌عنوان بسته سیاستی در نظر بگیریم تا سنجش و آموزش و پرورش در جهت حفظ نیت آموزش و پرورش و آموزش عالی حرکت کنند.


دکتر طهرانچی ادامه داد: در این طرح می‌خواهیم این پیام را برسانیم که این ۱۲ سال (دوران مدرسه) مهم است و حاکمیت دارد. ملاک ارزشیابی معدل می‌شود به دلیل فشردگی و نزدیکی معدل‌ها از ۱۰۰ نمره در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/۴۱۱۸/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر