صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۱ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰

چراغ سبز گیشه آسیایی‌ها برای اکران فیلم وودی آلن/ «یک روز بارانی در نیویورک» در جستجوی گیشه چین

«یک روز بارانی در نیویورک» آخرین ساخته وودی آلن برای انتشار بر پرده سینماهای چین مورد تأیید قرار گرفته است.
کد خبر : 576874

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ خبرگزاری آنا از ورایتی، مقامات سینمای چین درحالی که فیلم‌های بزرگی مانند «سرزمین آواره‌ها» و «شکارچی هیولا» را به دلیل توهین به چین از اکران در سینمای کشورشان بایکوت کرده‌اند، آخرین ساخته وودی آلن یعنی «یک روز بارانی در نیویورک» را برای نمایش در بزرگترین بازار فیلم این روزهای جهان در دستور کار قرار داده‌اند.


چینی‌ها قبلتر چند فیلم آلن مانند «نیمه شب در پاریس» و «تقدیم به رم با عشق» را به نمایش درآورده‌اندبا این‌حال «یک روز بارانی در نیویورک» می‌تواند اولین اکران سینمایی مناسب آلن در  این کشور باشد.


این اتفاق چین را به سومین کشوری تبدیل خواهد کرد که این فیلم را در پی شیوع کرونا منتشر می‌کند. ناگفته نماند که بسیاری از بازیگران فیلم از سال ۲۰۱۷ و تولید آنا، شروع به فاصله گرفتن از این پروژه کردند. این کار با گریفین نیومن آغاز شد که در توئیتر خود از حضور در این اثر ابزار پشیمانی کرد و  گفت کل حقوق خود را به امور خیریه اهدا خواهد کرد. از آن زمان تیموتی شلمت، سلنا گومز و ربکا هال از این الگو پیروی کردند.



اکران «یک روز بارانی در نیویورک» در تابستان ۲۰۱۸ پیچیده شد؛ به طوری که آلن (که به اتهامات آزار جنسی مواجه شده بود) با اظهارنظرهای خود در مورد پرونده هاروی وینستین و ادعاهای آزار و اذیت بحث و جدل‍ها را آغاز کرد و بدین گونه اکران برنامه‌ریزی شده فیلم به تأخیر افتاد.


پس از آنکه آمازون پروژه را معلق کرد و از همکاری دیگری با کارگردان منصرف شد، آلن در سال ۲۰۱۹ شکایتی ۶۸ میلیون دلاری علیه این شرکت طرح اما با توافق به پایان رسید و حقوق توزیع فیلم به کارگردان بازگشت.


حتی پس از آن، فیلم هرگز نتوانست اکران گسترده‌ای در ایالات متحده دریافت کند. این فیلم با بودجه ۲۴ میلیون دلاری تاکنون ۲۲ میلیون دلار از بازارهای خارج از کشور اروپا، آمریکای لاتین و آسیا درآمد کسب کرده است که از ژوئیه ۲۰۱۹ با لهستان آغاز شده است.


از زمان ابتلا به بیماری همه‌گیر کرونا، فقط در منطقه آسیا و اقیانوسیه منتشر شده و مرز ۱ میلیون دلار را در سینماهای ژاپن، کره جنوی، تایوان و نیوزلند رد کرد.


چین می‌‍تواند به راحتی به بزرگترین بازار نمایش خارج از آمریکا، برای این فیلم تبدیل شود.


انتهای پیام /۴۱۴۳/

انتهای پیام/

برچسب ها: وودی آلن
ارسال نظر