صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۱۲ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
محمد احمدی در گفت‌وگو با آنا:

سینمای‌آنلاین ظرفیت جذب گیشه میلیاردی را دارد/ صاحبان فیلم از اکران اینترنتی نترسند و قید این طرح را نزنند

تهیه‌کننده فیلم «بعد از تو» گفت: متأسفانه ما با موضوع قاچاق و دانلود غیرقانونی فیلم‌ها روبرو هستیم اما اعتقاد دارم که کارگردان و صاحب فیلم نباید از عرضه آثارش در سیستم آنلاین بترسد. نگرانی قطعا وجود دارد اما نه اینکه قید این طرح را بزنیم.
کد خبر : 576523

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، اکران آنلاین در یک سال اخیر با ورود برخی فیلم‌ها به پلتفرم‌های اینترنتی به شکل نسبتا بی‌رمقی در دست اجراست و به جز اندکی از فیلم‌ها همچون «شنای پروانه»، «خروج» و یا «دیدن این فیلم جرم است» که ازقضا فروش میلیادری در پی داشته و رکوردشکن هم بوده‌اند، بقیه چندان مورد استقبال صاحبان فیلم قرار نگرفته است.


 البته فروش عجیب فیلم محمد کارت و رسیدن به بیش از ۴ میلیارد در کمتر از ۲۰ روز نوید روزهای خوشی را می‌دهد.


محمد احمدی، تهیه‌کننده سینما که قبلتر «قتل عمد» را به شکل آنلاین اکران کرده و هم‌اکنون نیز «بعد از تو» را در این طرح روی پلتفرم‌ها دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار آنا توضیح داد: من معتقدم که سینمای آنلاین ظرفیت جذب گیشه میلیاردی را دارد که در مورد «شنای پروانه» نیز رخ داده و در کلیت نیز امر دور از ذهنی نیست که فیلمی این چنین بتواند بفروشد.


در آنلاین هم می‌شود به سود میلیاردی رسید


این تهیه‌کننده تأکید کرد: آمارهای میلیاردی اخیر در فروش اینترنتی را واقعی می‌دانم چون این پتانسیل در اکران آنلاین وجود دارد که بتواند فیلم‌ها را به سوددهی هم برساند. نباید در این ارقام شبهه وارد کرد.


احمدی ادامه داد: فضای مجازی مخاطبان کمی ندارد بنابراین باید بر قابلیت جذب مخاطب در این فضا جدی‌تر حساب باز کرد. البته درست است که ما به‌طور بالقوه اینجا جمع زیادی از مخاطب را پیش رو داریم ولی گیشه خوب در سینمای آنلاین به خود فیلم نیز ارتباط دارد.



چاره‌ای نداریم جز اینکه به پلتفرم‌ها اعتماد کنیم. از یک طرف بنابر را بگذاریم بر اینکه فیلم‌های باکیفیت زیادی برای تماشا وجود دارد و دیگر اینکه مردم هم سراغ دانلود کردن غیرقانونی نروند. مطمئن باشید که به سوددهی نیز خواهد انجامید.



وی با بیان اینکه انتظار بیشتری از فیلم خود یعنی «بعد از تو» داشته است، گفت: شاید اقبال به فیلم «بعد از تو» مرا راضی نکرده باشد اما در میان فیلم‌های تولید شده، آثاری هستند که بتوانند فروش میلیاردی از آنلاین بدست آورند.


این فیلمبردار سینما افزود: فیلمی مثل «شنای پروانه» را مردم دوست دارند؛ سالن‌های سینما بسته است و با توجه به محدودیت‌های کرونایی، بازهم مردم در خانه آن را تماشا کرده‌اند حتی اگر قیمت بلیت ۳۰ هزار تومانی هم داشته باشد.


قاچاق فیلم هست اما نباید ترسید


احمدی اینگونه نیز روی آوردن به چنین طرحی را قابل اهمیت دانست و گفت: متأسفانه ما با موضوع قاچاق و دانلود غیرقانونی روبرو هستیم با این حال بازهم اعتقاد دارم که کارگردان و صاحب فیلم نباید از عرضه آثارش در آنلاین بترسد. نگرانی قطعا وجود دارد اما نه اینکه قید این طرح را بزنیم.


وی با این نکته که مخاطب هم نباید به سمت دانلود غیرقانونی فیلم‌ها برود، عنوان کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه به پلتفرم‌ها اعتماد کنیم. از یک طرف بنابر را بگذاریم بر اینکه فیلم‌های باکیفیت زیادی برای تماشا وجود دارد و دیگر اینکه مردم هم سراغ دانلود کردن غیرقانونی نروند. مطمئن باشید که به سوددهی نیز خواهد انجامید.



برای تهیه‌کنندگان در این طرح شرایط مناسب‌تری وجود دارد تا با صرف هزینه کمتر از سمت مخاطب، به طرح آنلاین بپیوندند. ضمن اینکه پلتفرم‌ها هم لازم است شرایطی را مهیا کنند که انواع فیلم‌ها وارد شوند تا هرسلیقه‌ای فیلمش را در اینجا پیدا کند.



آنلاین نشانه خوبی برای مهیاسازی فیلم‌های متنوع‌تر است


وی با اشاره به اکران «بعد از تو» گفت: امیدوار بودم استقبال از این فیلم در اکران اینترنتی بیشتر باشد ولی واقعیت این است که ما این فیلم را در سینما به سختی می‌توانستیم روی پرده ببریم. بالاخره فضای آنلاین نشانه خوبی برای مهیاسازی توزیع این فیلم‌هاست تا چنین آثاری هم به نمایش برسد و مردم همه نوع فیلمی را ببینند.


احمدی در عین حال یادآور شد: هر فیلمی مخاطب و سلیقه مشخصی را جذب می‌کند. ضمن اینکه فضای آنلاین برای مخاطب هزینه جانبی ندارد و با این وضعیت آثار می‌توانند از سمت مخاطب و رجوع کم‌هزینه‌تر او جواب بگیرند.


این تهیه‌کننده این‌چنین گفت: برای تهیه‌کنندگان در این طرح شرایط مناسب‌تری وجود دارد تا با صرف هزینه کمتر از سمت مخاطب، به طرح آنلاین بپیوندند. ضمن اینکه پلتفرم‌ها هم لازم است شرایطی را مهیا کنند که انواع فیلم‌ها وارد شوند تا هرسلیقه‌ای فیلمش را در اینجا پیدا کند.


انتهای پیام /۴۱۴۳/

انتهای پیام/

ارسال نظر