صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۷ - ۰۲ دی ۱۳۹۴

زرهانی در واحد اصفهان: کار پژوهشی مکمل کارآفرینی است؛ باید سرمایه‌گذاری کرد

معاون دانشگاه و رئیس سما دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رشد انسان زمانی شکوفا می‌شود که بتواند با رازهای خلقت آشنا شود و در این میان کار پژوهشی مکمل کارآفرینی است و باید در این رابطه سرمایه‌گذاری کرد.
کد خبر : 57559

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر سید احمد زرهانی که در دومین همایش بزرگداشت هفته پژوهش سما استان اصفهان با عنوان پژوهش، مهارت، کارآفرینی در تالار امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) سخن می‌گفت، افزود: منشاء تمدن گذشته انسان‌های متفکر و حقیقت جو بوده‌اند و‌‌ همان گونه که قرآن کریم می‌فرمایند «آیا کسانی که می‌دانند با آنهایی که نمی‌دانند برابرند؟»


رئیس سما دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه که مدیرکل آموزش و پرورش و روسای نواحی آموزش و پرورش استان اصفهان و معاونان سما واحدهای دانشگاهی استان و دیگر شخصیت‌های استانی حضور داشتند، تعلیم و تربیت را شناخت و پرورش استعداد‌ها و رشد علمی و عقلانی و اجتماعی دانست.


وی اظهار کرد: دین اسلام دینی چندبعدی است و باید زمینه رشد استعداد‌ها را با تعلیم و تربیت فراهم سازیم و نقش مدرسه و خانه در این راستا بسیار مهم و اساسی است.


زرهانی ادامه داد: مدارس سما متعلق به دانشگاه است و سایه هیأت علمی بر سر این مدارس قرار دارد و‌‌ همان گونه که پیاژه و دیگر بزرگان، مدارس را وابسته به دانشگاه‌ها می‌دانستند و بر همین اساس توانستند تحقیق کنند.


این مسئول بر نقش دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما در جهت تقویت رویکرد علمی تحقیقاتی دانشجویان و دانش آموزان تأکید کرد.


وی افزود: من در بازدید از دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان و نوآوری‌های آنان در سمای استان اصفهان شگفت‌زده شدم و سما وقتی سما است که پژوهش‌سرا بوده و مطالعات علمی داشته باشد و بتواند از‌‌ همان کودکی استعدادهای پنهان و تفکر و تعقل و اجتماعی شدن دانش آموزان را پرورش دهد، در این صورت جامعه‌ای با انسان‌های رشید، عاقل، صاحب بصیرت و از جمیع این‌ها جامعه‌ای متمدن داشته باشیم، جامعه‌ای که مغز متفکر داشته باشد بادهای شدید آن را تکان نمی‌دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر