صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۴۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
احمدی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

مکانیزه‌سازی فعالیت‌ خیریه‌ها و جمع‌آوری اطلاعات با نرم‌افزار «یسرا»/ وقتی فناوری به امور خیریه کمک می‌کند

مدیرعامل واحد فناور برق و رایانه نیک ساهو سِنِه عنوان کرد که با نرم‌افزار «یسرا» اطلاعات خیریه‌های فعال در کشور را جمع‌آوری کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهیم.
کد خبر : 574059

شاهو احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در تشریح فعالیت‌های فناورانه واحد فناور «برق و رایانه نیک شاهو سِنِه» اظهار کرد: این واحد فناور مدت سه سال است که در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج مستقر و فعال است.


وی افزود: هدف اصلی این واحد فناور در زمینه ارائه خدمات به مددجویان و یک بیزینس (سازمانی که برای فراهم کردن کالا، خدمات یا هر دو برای مشتری ایجاد شده‌ است) اجتماعی است که در قالب شبکه اجتماعی مختص امور خیریه و نیکوکاری فعالیت می‌کند.


مدیرعامل واحد فناور برق و رایانه نیک ساهو سِنِه گفت: فعالیت‌های اصلی این شرکت در مورد برنامه‌نویسی و طراحی اتوماسیون برای شرکت‌های خصوصی است و در بخشی از ارگان‌های دولتی هم فعالیت کرده‌ایم؛ اما با هدفی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج مستقر شدیم، شبکه اجتماعی امور خیریه و نیکوکاری است.


احمدی در توضیح بیشتر برنامه کاربردی خود بیان کرد: در سطح کشور خیریه‌های مردمی زیادی داریم و به جز آنهایی که زیر نظر ارگان‌های دولتی فعالیت می‌کنند، دیتابیس مرکزی که دارای اطلاعاتی در مورد مؤسسات دارای مجوز قانونی باشد، موجود نیست، ما از طریق این برنامه‌ اطلاعات را فراهم کرده‌ایم تا مؤسساتی که به‌صورت قانونی فعالیت می‌کنند و مجوز آنها تمدید شده است را به مردم معرفی کنیم.


این کارآفرین بیان کرد: مجوز مؤسسات خیریه دو تا پنج سال است و بستگی به سازمان مجوزدهنده دارد، در شرایط فعلی بهزیستی، وزارت ورزش‌ و جوانان، نیروی انتظامی، استانداری و وزارت کشور هر کدام بر اساس قوانین خودشان مجوز می‌دهند و حیطه فعالیت‌هایشان هم کاملاً متفاوت است، مثلاً مؤسسات خیریه‌ای که مجوز خود را از استانداری می‌گیرند را مردم به‌عنوان NGO و مؤسسات خیریه‌ای که مجوز خود را از سازمان بهزیستی می‌گیرند را عملاً به‌عنوان خیریه می‌شناسند.


احمدی مطرح کرد: مکانیزه‌سازی فعالیت‌ خیریه‌ها بخش دیگری از فعالیت واحد فناور برق و رایانه نیک شاهو سِنِه است، مثلاً بالای 80 درصد خیریه‌های کشور که با آنها کار می‌کنیم، مشکل مالیاتی دارند، خیریه‌ها معاف از مالیات هستند به شرطی که قوانین امور مالیاتی را درست رعایت کرده و به آن اشراف داشته باشند، در این زمینه چون مسلط به امور مالی خیریه‌ها هستیم به آنها خدمات می‌دهیم.


وی درباره چگونگی شکل‌گیری ایده این کار به آنا گفت: حدود 13 سال است با خیریه‌ها فعالیت می‌کنیم، در سنندج عضو هیئت مؤسس و هیئت رئیسه برخی از خیریه‌ها هستم و وقتی دیدم یکی از ضعف‌هایی که برای خیریه‌های کل کشور وجود دارد، نبود چنین نرم‌افزارهایی است، استارت این کار را زدیم و تقریباً در 80 خیریه در سراسر کشور این نرم‌افزار را نصب و راه‌اندازی کرده‌ایم.



احمدی درباره نحوه شکل‌گیری ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی در کردستان اظهار کرد:  بیشتر اعضای هیئت علمی یا کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی هم جزء خیران هستند و به انحای مختلف در این زمینه فعالیت می‌کنند، برخی در مؤسسات خیریه بودند با آنها ارتباط گرفتیم و آشنا شدیم تا از طریق دانشگاه آزاد اسلامی طرح خود را گسترش دهیم.


وی بیان کرد: از سال 96 در این زمینه رسماً مجوز برای خیریه‌ها را با عنوان «یسرا» گرفتیم، فعالیت ما در زمینه خیریه منحصربه‌فرد است و در کنار این کار فعالیت‌های دیگری هم داریم، محصول ما در این شرکت بخشی که مختص خیریه‌هاست با نام تجاری «یُسرا» فعالیت می‌کنیم و مجوزهای لازم از طرف ارشاد، تأییدیه‌های بهزیستی، در فضای مجازی E-نماد سازمان صنعت، معدن، تجارت و آن مواردی که مربوط به فعالیت قانونی در این زمینه است را اخذ کرده‌ایم.


احمدی گفت: محصولی که طراحی کردیم تقریباً سه سال طول کشید تا با همکاری خیریه‌های مختلف راه‌اندازی کردیم و توانستیم نسخه نهایی را که واقعاً نیاز این مؤسسات را برطرف می‌کند، وارد بازار کنیم، بعد از آن، درخواست خود را به سازمان بهزیستی دادیم و این سازمان هم تقریباً طی چهار، پنج جلسه که حدود هفت ماه طول کشید، بازرسی‌هایی از بخش‌ها، مشارکت، مددکاری انجام شد و قسمت‌های مختلف را بررسی کردند و در نهایت طبق استانداردهای سازمان بهزیستی محصول ما مورد تأیید قرار گرفت.


وی افزود: بعد از طراحی اپلیکیشن موبایل، نسخه تحت وب آن را هم طراحی کردیم و از طریق ارگان‌های مربوط مجوزهای لازم برای آن را هم اخذ کردیم.


انتهای پیام/4117/4062/

انتهای پیام/

ارسال نظر